/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IBM thinkpad
Fra : perkh
Vist : 769 gange
50 point
Dato : 30-09-04 20:41

En ibm thinkpad som har mistet koden og koden kendes ikke. Findes der en vej til ny kode?
Der kommer en eror ved opstart som siger check time date settings. derefter en hængelås.
Der kræves en kode.. som ikke kendes.. shit. Hvad gør man så?
Svar udbedes hurtigt.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 21:16

Den har nok tabt strømmen helt til batteriet.
Hvis du har serienummeret stående bag på - kan du sikkert ringe til IBM og få låst den op.
http://www.ibm.com/contact/dk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 21:16

Lad nu for Guds skyld være med at hjælpe denne spørger. Havde han skaffet sig IBM thinkpad'en på lovlig vis, ville han også vide hvor han skulle finde hjælp. Det STINKER langt væk af en Stjålet maskine der nu forsøges "knækket"!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-09-04 21:22
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-09-04 21:23

Arne.. Hvis der er, er det så ikke bedst at den "melder sig" på nettet
mvh
Jens T

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-09-04 21:25

Det er om muligt et Harddisk password som skal indtastes - så hvis du ikke kender det, er dine chancer ikke ret store.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 21:30

Det ser nu ud som et bios-password. Det er jo uret og dato som skal stilles.
Uret i bios holdes af det lille batteri.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 30-09-04 21:46

På IBM's hjemmeside er der en guide til at fjerne power on passworded.

Har du glemt dit password, skal du have computeren til IBM, med en købebevis for at få det fjernet.

Du kan også, åbne den og fjerne batteriet, så vil dit password være nulstillet.
Pas på når du skal fjerne batteriet, da det er loddet fast kan man nemt komme til at ødelægge den ene leder. Ellers er det lige til.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 21:50

Hej JensT -> Forstår ikke hvad du mener med din 21:23

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 30-09-04 22:03

Hej alle dejligt at nogen forsøger at hjælpe. Til arne.. det er tyv som tror at hver mand stjæler. Jeg forsøger faktisk at hjælpe en ulykkelig enlig mor der ulykkeligt er kommet i denne situation. At du ikke har lyst til at hjælpe er ok men kunne du ikke finde et andet sted at være negativ.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-09-04 22:07

Hej perkh,

hvilken model af IBM Thinkpad taler vi om?
Jeg mener, at der er lidt forskel på de ældre udgaver kontra de nyere.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 22:10

perkh -> Kan du ikke selv se, at dit spørgsmål ligner "Knækning af koder på en stjålet maskine" ? Hvis du vil undgå kommentarer som min, må du altså starte med en ordentlig forklaring. Det DU gør at at komme med den EFTER at jeg har rejst tvivl om din seriøsitet! Og det gør ikke noget som helst for at lette på mistanken! Var dine kommentarer kommet i selve spørgsmålet, havde det været noget andet. Det er altid nemt at være bagklog!

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-04 23:44

jeg synes lige at skulle kigge lidt her
http://www.tech-faq.com/computers/reset-bios-password.shtml

men lad være med at pille ved noget som du ikke forstår

Godkendelse af svar
Fra : perkh

Dato : 01-10-04 09:42

Tak for svaret technet. Godt link.. desværre kunne det ikke hjælpe i situationen men dit svar var fint.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 01-10-04 09:46

Hej arne. vi kan jo ikke føre denne debat her.. men det er bekymrende hvis du kun er her for at blive set? Hvad var dit ærinde med kommentaren? at spille reserve politi eller hvad? For at dette ikke skal fortsætte her (undskyld moderator) kan vi tage debatten pr. e-mail
mvh.
perkh@webspeed.dk