/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tomgang problem samt meget røg fra udstø~
Fra : Hemmje
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 29-09-04 22:10

Jeg har en ford mondeo 94 aut den er begyndt at gå ud i tomgang den ligger på ca 400-500rpm den gør det selv om motoren er varm...den er også begyndt at ryge ca 5 gange mere end hvad en std skal..hvad kan problemmet være?
på forhånd tak

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 29-09-04 22:15

Tror din toppakning kan være røget. Er ikke sikker men bare et bud.

Du kan evt lige tjekke motorblokken hvor pakningen sidder og se om der er meget sod der.. Det plejer som regl at kunne ses på hjørnerne mellem topstyk og blok. Tør evt hjørnerne af for skidt og kør en lang tur og se om det er sodet til igen.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 29-09-04 23:55

Er det blå, sort eller hvid røg?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-04 00:01

Firstoftwo
Tjek lige www.kandu.dk/dk/spg/50418

Spørgsmålet er på 2 gange

mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-09-04 08:20

Det kunne også være at din chokerfunktion er defekt. Det betyder oftest at den ikke kan gå i tomgang med varm motor og den oser (alt for fed blanding). Check derfor din chokerfunktion.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 08:49

Mit bud på fejl.
Hvid røg - vand - toppakning utæt ved skyllekanal
Blå røg - olie - defekte stempelringe - toppakning utæt ved oliekanal
Sort røg - formeget benzin (fed blanding) - svømmer lukker ikke - styring af blanding defekt - manglende forbrænding på en cylinder
Kan den skiftevis "køre" med en tændrørshætte taget fra.
Eyvind