/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Stille CD-Rom drev
Fra : dbl
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 27-09-04 17:06

Hej!!!
Er der nogen der har en idé til et CD-Rom drev, da jeg tror at jeg er kommet til at dræbe det jeg havde, da jeg har haft computeren skilt ad for at lyddæmpe den.
Det er være et meget stillet CD-Rom drev.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

PS! Der er ikke noget galt med ledningerne, for dem har jeg prøvet at bytte ud.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 17:11

man har slet ikke cd rom drev i dag, CD- og DVD brænder er nok, så køb et nyt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-09-04 17:20

Jeg ville købe et dvd drev! DVD drev er generelt mere stille fordi de ikke spinner cd'erne så højt op, som almindelige cd drev! Et cd drev på 48 eller 52 X larmer en del pga rotationshastigheden!

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 50 point
Dato : 27-09-04 21:47

et dvd drev spinner da en alm cdrom lige så meget op som et alm cdrom drev !? men bare af nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du gjorde med det cdrom drev, siden det røg sig en tur :)

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 28-09-04 08:21

bruuno117!
Jeg ved ikke hvad der er sket. Jeg har haft alt ude af computeren for at sætte Magic Fleece i den (og den er blevet dejligt stille nu)
Hvis jeg sætter cd-rom drevet til nu, så lyser den lille gørne lampe. Og opstart tiden for computeren bliver 2-3 min. Så det er taget fra lige nu.
Jeg har tit haft cd-rom drevet m.m. ude af computeren, uden at der er sket noget. Så hvad der lige er gået galt ved jeg ikke.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Godkendelse af svar
Fra : dbl

Dato : 05-10-04 10:06

Tak for svaret bruuno117.
Men det var jo ikke lige det svar jeg var ude efter. Men da de to andre taler om at jeg skulle købe et DVD drev, har de jo ligesom ramt meget ved siden af mit spørgsmål, da jeg spurgte efter et stille cd-rom drev.
Jeg har nu købt et Aopen CD-956E, og som standard køre det med 40X, men ved at holde en knap inde i 5-7 sek. kommer det op og køre 56X. Så som standard køre det kun 40X hvad er nok.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk