/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke downloade SP2
Fra : copycatDK
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 26-09-04 11:46

Nogen af jer der ved hvorfor jeg ikke kan få lov at downloade Service pack 2 fra windows update?? Den går igang med at downloade men efter ca. 5 sek skriver den mislykket! Har skrevet til Microsoft support. Men hvem ved hvor længe der går inden jeg høre fra dem.

Kan jeg evt. hente den et andet sted?? Den fylder 75mb.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-09-04 11:51

Hejsa

Prøv at se dette tip fra CarstenGP

http://www.kandu.dk/dk/tip/9009

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-04 11:53
Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-09-04 11:56

nu ved jeg ikke hvor du henter fra og hvor du får de 75 mb, men er det fra windows update så skal du huske at slå active x til

ellers hent den herfra
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=da

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-09-04 12:10

briani > copycatDK > ???????????????
Der findes også en video på dansk der viser hvordan man Slipstreamer XP SP2
det vil sige at du laver din egen installation windows cd med SP2
http://www.serverguider.dk/artikler_117.html

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 12:32

En CD er nok løsningen og ikke fordi jeg kan svare på hvordan, men hos mig lykkedes det efter flere mislykkede forsøg på at installere SP2.

Jeg blev så sur en overgang over besværet, at da den stod og "tyggede" på download af SP2, da forlod jeg ganske enkelt hjemmet i nogle timer.

Da jeg kom hjem var download "lykkedes" og installationen var forløbet uden fejl.

Idag er det virkeligt lækkert at opleve det kører som det skal (endnu).

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 13:06

Her er lidt om XP's SP2

http://support.microsoft.com/?kbid=811113
Knowledge Base-artikel - 811113
List of fixes included in Windows XP Service Pack 2

Denne list er K Æ M P E -LANG

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-09-04 13:08

SP 2 fylder kun 75 mb når jeg ikke har behov for den store netværks løsning på over 200mb. Om ikke andet så skriver den selv inde på windows update SP2 75 mb. Jeg er singel bruger og derved ønsker jeg ikke at hente de der 250mb eller hva det nu er da jeg ikke mener der er noget at bruge det til. Eller??

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 13:15

Hvis nu en download af SP2 betyder at systemet skal forandres med over 50000 nye kommandostrukturer, så synes jeg da bestemt du er meget "large" ved at give den så meget tid som hele 5 sekunder, før du bliver utålmodig.

Jeg vil gætte på, at det største problem er, at vi er vant til et tastatur med kun 3 taster Ctrl+Alt+Del og har været ret flittige til at lære det og også bruge det, men hele ideen med XP, er jo at Microsoft har erkendt at man skal lidt væk fra dette fortidsfænomen, -så

prøv lige i første omgang -at hæve din tålmodighedsgrænse en lille smule, så kunne det jo være at det ville. Det er sgu længe at vente måske 3 dage på en CD-rom når man har bestemt sig. Det var jo rart om du blot kunne arkivere denne CD-rom, når den kom, det er jo seføli rart at ha det liggende.

SP 2 er rar at få ned, fordi man kommer fuldstændig af med disse hotfix filer i en efterhånden endeløs række, der er kun een eneste oplysning om det installerede program og det gør det noget lettere at overskue Tilføj/Fjern menuen under kontrolpanelet.

God vind (ows)

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 26-09-04 13:16

Du kan hente den herfra på dansk hvis det er den version du skal bruge?
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 13:22

Jeg så ikke lige dit det seneste indlæg, da jeg skrev mit forrige.

Hvorfor i alverden spekulerer du på 250 MB i den sammenhæng, For at få hele XP's styresystems funktioner og multimedia-funktioner korrekt med, så skal der måske hentes op til 10 gange så mange drivere ned for at få det til at virke, + alle de nye programmer til alt dit periferiudstyr, som de forskellige producenter har stillet til rådighed, f.eks. fylder HP's udvidelsesprogram til deres cameras ca. 136 MB, hertil kommer dit motherboards nyeste driver, for ikke at tale om lydkort, er det indbygget i dit motherboard eller hvad og hvad med en Bios-opdatering.

Så kom du bare i gang, har du spg. er du velkommen til at stille dem, jeg svarer gerne med den smule viden jeg har, men at overveje nogle få 100rede MG, det forstår jeg ganske enkelt ikke.
Begynd hellere nu end senere, for XP kører helt og aldeles bedre end nogensinde før her hos mig efter jeg fik SP 2 lagt korrekt ned.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-09-04 13:24

okey så gør du dette

1.kontrolpanel
2.internetindstillinger
3.klik på sikkerhed
4. vælg brugerdefineret niveau
5. aktivere alle axtiveX komponenter
6. klik på ok
7. genstart din maskine
8. start din maskine
9. gå på internet , windows update
10. installere dem stille og roligt et par stykker ad gangen (husk at der skal genstartes efter hver update )
og til sidst har du så din maskine updateret
ja det tager sin tid at gøre det på den måde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-04 13:32

og så lige noget ingen tænkte over, der er gratis telefonsupport/hjælp vedr. alt der drejer sig om servicepack 2 hos microsoft !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-09-04 13:39

Jeg henter så den store pakke.. Troede bare ikke det var nødvendigt da de selv skriver det er til flere computere.

Så skal det lige siges jeg er tålmodig. arcken Det er ikke mig der ikke vil vente mere. Men den stopper selv efter 5sek og skriver mislykket som også står i mit indlæg. Men jeg henter så den store pakke i stedet da det vist efterhånden er det hurtigste.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 13:44

Med installationen af XP's SP2, taler jeg om en proces du skal igennem der måske tager lidt tid, for det er ligeså vigtigt at få styret dit motherboard og de kort der er sat i helt korrekt, før du kan opleve glæden ved den hurtighed man jo hele tiden jagter.

Nu ved jeg ikke en dyt om, hvordan man måler hurtighed på en pc, da jeg havde knallert i mine unge dage, kørte vi om kap side om side.

Men med en pc har man måske kun sin ældre model at sammenligne med, men eet har jeg fundet ud af ved ren stædighed og det er at XP's muligheder er helt enorme i forhold til hvad jeg førhen troede.

Jeg har f.eks. sammenlignet ved at hente billeder (grafik) ind i et program i store mængder og henter jeg mange billeder ind på een gang i f.eks. photoshop eller xnview så tælles det nu kun i sekunder før det hele er sat op i rad og række.

Jeg ved at en processor på f.eks. 1800 Mhz kan skubbe ca. 60MB i sekundet, ellers er det jo løgn og latin det der fortælles om hvad processorer kan, så du kan nok se at flaskehalse er der rigeligt af, når tingene alligevel tager lidt mere tid end man forventer.

Min konklusion på netop dette punkt er, at når et netkort kan transportere disse her 10-100 MB/sek, så varer det noget inden de processorer der sælges idag bliver for gamle og svage.

Det er flaskehalsene JEG har valgt at interessere mig for og mit forslag til dig er:
-at det er der du sætter ind, -hellere før end senere.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 13:53

Technet's forslag kan jeg godt følge, det gjorde jeg også stille og roligt i starten, indtil jeg opdagede at SP 2 jo er så ny, at den først har været frigivet HELT i samlet pakke her i august i år. Da jeg opdagede det hentede jeg den fluks og har været TOTALT ligeglad med den tid det ville tage, resultatet er at det at hente dem enkeltvis, idag er helt spild af tid.

Ta du den tid det tar - lav noget kaffe og jeg garanterer for at du bliver overrasket, men der venter en del bagefter og her kan du sætte ind med enkeltvise tilpasninger.

Der er tale om at du skal cykle rundt mellem BillGates - softwareproducenter og hardwareproducenter for at få de nyeste drivere lagt ned.

Gør du det - så kan du komme ud for at MIcrosoft advarer dig om at "dette program er ikke skrevet til den valgte hardware og kan ikke bære Windowslogoet" - men det skal du
fandendansemig være ligeglad med når du er så vidt og er du i tvivl, så stop op og spørg.

Hvis du er i bange for at gå i stå og tabe store opdateringer, så køb for guds skyld et ftp-program der har en scheduler, fordi så kan du stoppe sekvensen når du vil og tage den op med et klik på "resume". så slipper du for at bøvle forfra fordi den genoptager bare fra det sted den kom til sidst.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 26-09-04 14:04

De 75 Mb du ser er kun midlertidige filer som den download i første omgang når den er henter downloader den resten - hele pakken er på 258 Mb UANSET HVORDAN DU HENTER DEN

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 14:37

4 ting vil jeg lige tilføje:

1:) et ftp-program idag indeholder typisk DIREKTE adgang til alle de ftp-steder i verden du
måtte ønske dig at have kendskab til og er du i tvivl om hvad ftp står for kan det
forklares alle vegne over nettet - men handler om at filer ligger klar til afhentning på
store servere rundt omkring, det gælder både prof-versioner og prøve-versioner, de
lever jo af at nogen vil købe alt deres kram, så udbuddet er idag helt enormt, man skal
da bare hente dem helt uhæmmet, det digitale lort er jo let at smide i papirkurven hvis
man ikke gider det mere.

2:) dit motherboard må ha en/nogle medfølgende installations-CD-rom som jeg tror mange
ikke sætter sig ind i hvad det egentlig kan gi een. Undersøg om der er nogle
programmer /opdateringslinks etc. du IKKE har fået installeret endnu og få for
"god's sake" disse installeret.

Læg romskiverne klar så du let kan få fat i dem løbende undervejs og installer alle de
automatiske opdateringer der anbefales, stk. for stk.

Jeg vil blæse på om man mener XP kan håndtere tingene uden genstart. Du genstarter
sgu lisså tit du selv tror det er nødvendigt - på det punkt stoler jeg ikke et hak på
BillGates produkter, ikke engang XP - hellere en gang for meget end en gang for lidt.

3:) gør nøjagtigt det samme med installations-DD-rommer til de kort der er stukket i
motherboardet, selv disketten til netkortet.

F.eks. har jeg et Nvidia grafikort eet eller andet og det har jeg slåsset helt vildt med
før jeg fik XP eller Bill Gates til at forstå, at de havde bare at opdatere, uden at
Microsoft's drivere var skrevet til hardwaren.

4.) når du så er kommet igennem, ALT det, så skal du først og fremmest interessere dig
for de software-programmer der har din preferance og så hente de seneste
opdateringer, og det kan så igen betyde, du skal gentage nogle tidligere
installations-processer før alt er på plads -ganske enkelt fordi nogle driver-filer skal
overskrives med nye.

Men der kan også være tale om nogle ældre DER SKAL BLIVE og i visse situationer er
man så på herrens mark, fordi der skal træffes et valg hvor man pludselig bliver usikker.

XP - kan håndtere meget, men der er trods alt en grænse og når du støder på den grænse, så står Microsoft af ved at give denne meddelelse jeg omtalte tidligere, at den
driver man forsøger at hente ikke er skrevet til den valgte hardware og vil "muligvis ikke virke til den - spg1:vil du installere den nye driver
spg:2eller vil du beholde den der allerede er i systemet

-og her er det så du skal træffe dit eget valg, men jeg oplevede at når jeg så valgte som jeg var overbevist om, så drønede installationen derudaf.

Jeg gik over den grænse flere gange undervejs og var indstillet på at formatere disken og starte forfra om nødvendigt, men det gik anderledes og jeg har idag en maskine der er rasende hurtig.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 14:55

HUSK ved genstart - da foreslår jeg en anden løsning:

Stol ikke på maskinen, Luk i stedet computeren ned og SLUK ganske enkelt for strømmen i
mindst 4 sekunder, - jeg tror på at det er den eneste måde man med sikkerhed får ryddet enhver mulighed for hukommelse der skyldes reststrøm i strømkredse også fordi der er tale
om meget lave strømstyrker.

Jeg mener at sålænge der er strøm i røven af kabinettet, sålænge er der risiko for at visse ting bevarer sine gamle indstillinger - jeg stoler kun på at der skal være slukket lidt - selv ved et ønske om genstart.

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 26-09-04 18:16

Tak for alle de gode indlæg..

Har fået det indstalleret og det køre får jeg ud fra.. Men hvad er det lige der er lavet om?? Er det kun noget af det vi ikke kan se? Eller har vi fået nogen nye muligheder med programmer osv??

Har ikke selv lige fundet noget endnu andet end den sikkerhedsdims der.