/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Svampe i God Aften
Fra : svampearne
Vist : 578 gange
1 point
Dato : 24-09-04 18:24

Interessen fra kandu om svampe er nået til TV2 så tænd for dit fjernsyn kl.18.25 i God Aften Danmark

Og JA vi er andre experter end Arne.Jakobsen, så det er IKKE ham der kommer og fortæller.

Kærlig Hilsen SA

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 11 point
Dato : 24-09-04 18:27

Så får vi Danmarks svampeekspert at se

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 18:32

ans -> Ja helt sikkert én af dem. Ikke mig men helt sikkert heller ikke svampearne. Han kunne jo ikke engang svare på spørgsmål om Vokshatte.
Det har ALDRIG gjort nogen til ekspert at kunne skrive af fra en svampebog.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 18:37

Ja, vi sidder alle cleanet foran kassen for at se hvem den virkelige ekspert er

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 18:42

Kære bentjuul: Der er mange eksperter. Det eneste jeg har sagt er at jeg er én af dem (det har jeg papir på), og at svampearne IKKE er. Det har han jo selv bevist, ved ikke at kunne genkende beskrivelsen af en Vokshat. At han sender mange svampe-tips er jo intet bevis for hans VIDEN. Blot at han ejer en svampebog.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 18:44

hende værten er sq da en lame. Har sjællendt hørt een der har gentaget sig selv så mange gange.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-04 18:47

AHA - svampearne er altså en dame..........................det forklarer en del.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 18:49

ting27 -> De svampe hun viste og satte navn på var MEGET atypiske. "Kantarellen" manglede den karakteristiske GULE farve, og var formentligt den giftige Almindelig netbladhat. Den hun kaldte Grøn fluesvamp, manglede grønne farver, og lignede mest en Rødmende fluesvamp, der rent faktisk er spiselig. Måske netop DET er pointen. Men lad os nu se.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 18:49

Det havde nu været sjovt, hvis eksperten hed Arne, men det er en Henning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 18:52

Så er det sikkert Henning Knudsen. LEktor ved Københavns Universitets Biologiske Institut og forfatter og medforfatter til mange godde svampebøger.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 18:59

Ham Henning er sq da en sær snegl at høre på.. Han fik også den mærkelige studievært.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 24-09-04 19:05

Som det blev sagt i indledningen er min gode ven Hening Frederiksen KUN en af de førende svampeexperten her i DK ,-)

Men nu lidt grinern med de svampe.

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 19:06

Ja, så var det altså Henning Knudsen. Under udsendelsen vistes et link til Svampeforeningens hjemmeside. Det var blot forkert. De skrev Mycocok.dk, den rigtige er Mycosoc.dk. Men brug Svampe.com den leder hen til den rigtige side.
M.h.t. farven på Kantarel (den manglende GULE farve), burde Henning ha' fortalt at de viste eksemplarer er en speciel underart, der kun findes under løvtræer. Men det ER altså nemt at blive lidt forvirret under Kameraer og Projektører.
Han kom også til at sige at de seneste 10 dødsfald i DK skyldtes Snehvid fluesvamp. Det var også en fortalelse. De skyldtes Grøn fluesvamp. Det seneste dødsfald i DK forårsaget af Snehvid fluesvamp skal vi helt tilbage til 1948 for at finde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 19:10

Læs lige svampearne's 19:05. Henning hedder jo ikke Frederiksen. Og han er ikke ven med svampearne. Jeg derimod, der har været til adskillige Generalforsamlinger i Svampeforeningen, har derimod delt mange flasker vin med Henning KNUDSEN. Ta' den din lille Psykopat.

Kommentar
Fra : psykovits

Dato : 24-09-04 19:16

Bvaddrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 19:20

Hmm? psykovits!! Tror du har spist den grønne fluesvamp at dømme efter din smiley!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 19:22

HæHæ. Nu har The_Expert, alias svampearne, alias Skvadderhovedet, alias Eddie_Skov altså IGEN IGEN lavet en ny profil: psykovits. Læg mærke til Folkens, at det gør Psykopaten altid, når han er blevet sat SkatMat.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 19:30

har du ikke ret i... psykovits er en gammel profil.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 19:31

Nu er psykovits altså en bruger der er oprettet tidligere på året - det kunne jo være en bruger der er lidt træt af svampe.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 19:31

ans -> Du spurgte om adressen på lørdagens svampetur, og du fik den! Kommer du? Mango m. familie gør.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 19:32

En ting der beroliger mig lidt er, at den skøre knægt ikke kan lave andre ulykker så længe vi kan holde ham til ilden herinde..det er sgu da en stor trøst!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 19:32

ting27 > der var vi næsten lige hurtige

//bentjuul

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 19:35

Ja, måske ikke alle kommer, den store er ikke helt frisk og jeg ved ikke med papsønnen om han gider..men vi andre gør og vi har hund..den må gerne komme med ikke?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 19:36

Nu ved man jo ikke hvad psykovits mente med sin kommentar! Min teori er at han var kommet til at spise grønne fluesvampe! Og alle der opponerer imod Arne behøver jo ikke at være psykopater, eller være kun een person med mange profiler!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 19:39

Opponere mod, selvfølig! At opponere imod må være at være enig

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 24-09-04 19:45

Alle profiler der ikke skriver som arne.jakobsen bryder sig om er mine profiler.,-)
Rolig nu arne jakobsen pas nu på med den svampepsykose.
Den har du ialfald papir på.)

Kærlig Hilsen SA
også kendt som Ziggy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 19:45

Jamen, så ville det da klæde Psykovits hvis han/hun kunne lære at skrive hvem hans/huns bemærkning er tiltænkt! En bemærkning som Bvadr....... KUNNE jo både gælde MIG, SVAMPEARNE og alle I andre.

tedd -> Din 19:39 er sgu noget værre sludder. (Og jeg har set du griner) Men det bliver det altså ikke mindre sludder af.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 19:46

Hei arne.jakobsen,ser du stadig har plenty med sure opstød,du må prøve se det hele som en stor vits,ikke la deg stresse du,blir gammel før tiden da

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 19:52

svampearne -> Jeg og andre HAR opdaget at du gerne vil påtage dig DEN dobbeltprofil, men før jeg og andre ser en kommentar fra Siggy hvor han vedkender sig at være = DIG, står det altså stadig for din egen regning. I øvrigt skøjter du stadig let og elefant hen over de VIRKELIGT alvorlige spørgsmål. Men jeg havde da heller ikke forventet andet. SkvadderNakke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 19:54

Viskelæderet blev opfundet i 1752, mens blyanten først blev opfundet i 1795.

Taget fra denne side http://www.ubrugelig.dk/

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 19:55

lol.. jeg har godt nok fundet mange fejl på den side.. Den er ikke en krone værd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 19:58

Ja tedd,en der var forud for sin tid,flott det

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 24-09-04 19:59

Arne du er og bliver squ et fjols - længere er den ikke ,-)
BVADRRRRR var møntet på dig.
Jamen søde Arne igår var jeg Ziggy, hvorfor så ikke idag LOOOOL

Kærlig Hilsen SA
/nu ikke mere ziggy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 19:59

tedd -> Så vidt det er registreret! Det kunne jo tænkes at der var lidt rod i registreringerne dengang. Det ER set i andre sammenhænge.
I øvrigt synes jeg det er en go' ide at flytte focus fra Svampe til Opfindelser.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 20:05

ans og jeg er begyndt at skrive (forbudt ord) istedet for...... vi gider ikke høre eller se det mere

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 20:06

svampearne -> Jo mere du skriver, jo mere beviser du min påstand. Du skriver af, påstår at du kender folk hvis navn du ikke kender og kan ikke svare på svampespørgsmål. Ej heller når jeg stiller dig præcise spørgsmål, vil eller KAN du svare på disse. Og du indrømmer gladeligt at du opretter lige så mange profiler som du føler er belejlgt. Hvis du ikke var en lille Psykotisk skid, kunne du nøjes med én ligesom jeg og de fleste andre Kandu'er.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 20:07

Hej i tråden,
er jeg gået glip af noget.?Rygter,skandaler,konflikter,noget godt sladder,eller er her fredeligt?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 20:09

Mere fredeligt enn der plejer,skål Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 20:10

Her bliver stadig brugt grimme ord ser jeg.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 20:12

Hej holniels,
skal du ud i nattelivet i aften ,eller hur??
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 20:13

Keldd -> Som sædvanligt: Hvis du ønsker at blande dig i en tråd, skylder du såvel dig selv som andre deltagere at læse den først.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 20:15

Piss of,klaphat
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 20:19

Hej keldd og velkommen i tråden, jeg kan læse at du har opdaget hvad tråden handler om
Får i andre e-mails fra Kandu.dk ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 20:20

Skrid selv. Den pige du håber på er her, er her ikke, og har ikke været her hele aftenen. Og da DU er den sidst tilkomne, gentager jeg SKRID UD af vores tråd. Det eneste DU vil, er at finde en Cyberkæreste som du kan overtale til ægteskabsbrud. Og DET har INTET med denne tråd at gøre. forhenværende Kandu-ven.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 20:23

Nej,ikke i kveld Keldd,faen da det rimer jo,har en stille rolig sekspakning pils her som jeg ska nyte foran skærmen,du da,fikset haven eller??
og du arne.jakobsen,skrev du ikke forkert med det skvaddernakke??,jeg mener det hedder skvadderkål,eller??

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 20:23

bentjuul,
det kniber lidt med det seriøse,men kig på det her,der er altid lidt at grine af.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 20:27

holniels,
det hjælper lidt på haven,stadig lidt ukrudt,ligesom her.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 20:31

hej holniels. Nej jeg skrev ikke forkert. Psykopaten (som jeg for nemheds skyld har valgt at kalde ham) er blevet kaldt mange ting af mange Kandu'er. Skvaddernakke er ikke endnu et alias eller profil, det er kun det som jeg synes at han er. Og hvis du som så mange andre er i tvivl om hvem der er svampeekspert, så læs HELE tråden. Grin AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 20:34

Keldd -> Når du skriver "Kig lidt på det her" Skulle du så ikke også komme med et Link?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 20:38

Og bemærk venligst at dette IKKE er en SmallTalk, men et Biologi-spørgsmål med et specifikt emne.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 20:44

Ja det må du bemærke arne.jakobsen,
har netopp slået skvaddernakke op i dansk ordbok men ingen træff,kan du fortælle meg hvorfor??
skvadderkål er vel biologi mens skvaddernakke ikke findes noen steder
men men,intresant er det jo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 20:48

Ja holniels, så skal du jo nok slå op i Dansk Slangordbog. Men læs lige min sidste! Hvis du har lyst til at lave en SmallTalk, koster det kun 1 point.

Kommentar
Fra : psykovits

Dato : 24-09-04 20:52

Næh, du. Skvalderkål hedder det og det er en besværlig plante, hvorimod skvaldersvampen eller skvalderarne er en besværlig person med mange eksamener. Ikke at forveksle med svampearne, der mere er et stort legebarn
P/

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 20:54

arne.jakobsen,eneste lyst jeg er plaget af nu er den til pilsen,
men helt seriøst så må du jo skide højt og flott i hvad andre mener,så længe du selv vet hva du selv går for.
Det er vel pointen i alt at man er fornøyd med seg selv.
Den kører jeg efter,det eneste der irriterer meg er dine store bokstaver...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 20:54

Er en Psykotisk skid en biologi-ting, ja, måske !

//bentjuul

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 20:58

Sorry psykovits,stavede forkert

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 20:59

bentjuul,går den ikke under biogas??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 21:01

Jo holniels der har nu nok ret

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 21:10

Er I stadig i tvivl om at profilen psykovits er lig med Psykopaten? Den eneste der kan synes at svampearne er et stort legebarn, er da ham selv. Og psykovits: Hvis du IKKE er = svampearne, så skylder du dig selv at undersøge sagen nærmere. Læs f. eks. HELE denne tråd. Det er jo helt forkert at kalde mig for skvalderarne. Jeg er IKKE den person der Skvaldrer op om svampe! Det er svampearne, og han gør det kun med afskrifter fra en svampebog. Som tidligere sagt VED han intet om svampe eller svampe-eksperter, læs IGEN hele denne tråd, og alt vil åbenbare sig for dig.

holniels -> Jeg har flere gange forklaret det med de store bogstaver. HAr du en meget dårlig hukommelse? For jeg nægter at tro at du er ganske almindeligt DUM.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 21:12

Jeg sidder lige og spiser en biologisk æblekage,dertil en enkelt solbærrom,
og tilsidst en Irish Cofee,undskyld hvis der er stave fejl ,jeg drak en lige før.
Går det ikke ind under biologi altsammen??
Det udvikler nok nogen biogasser, som holniels er inde på.Man skal jo passe på ikke at blive vist bort fra tråden.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 21:20

Ok arne.jakobsen,hver sin måte gøre seg forståelig på..
Stor skål da..

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 21:25

Ja Keldd,jeg savner en rigtig æblekage men solbærrommen ka det være ligemeget med,skål du,coffien er også ligemeget,bare jeg har en pils så er jeg fornøyd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 21:27

>bentjuul
Jeg får ikke mails til denne tråd, men jeg har også slået fluebenet fra for lang tid siden

>arne.jakobsen
Ignorer dog det, der bliver skrevet.
Der er nogle brugere, der har fundet ud af, at du er et nemt offer. Så længe du selv farer i blækhuset vil det fortsætte i det uendelige.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 21:29

Ok,holniels rigtig god fredag aften.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 21:31

Ans får du mails fra kandu overhovedet ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 21:35

Samme til deg Keldd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-09-04 21:37

ans -> Overlad du trygt til mig at svare for mig selv. Det kan jeg nemlig godt. men det skuffer mig at såvel du som mango blot trækker jer ud af debatten, uden først at have lagt en kommentar i hvilken I gi'r udtryk for jeres mening og dermed bidrager til meningsdannelsen. En sådan respons ville bidrage til opretholdelse af demokratiet. Jeres måde gør det modsatte.
Hwa så ans? Kommer du/I i morgen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 21:49

>bentjuul
Ja det gør jeg.

>arne.jakobsen
Jeg mener, at jeg har givet min mening til kende. Der er nogle brugere, der har fundet ud af, at du er et nemt offer. Det er det, der bliver udnyttet.
Som du selv tidligere har skrevet, så er dette ikke en smalltalk.
Nej, jeg skal ikke til Jylland.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 24-09-04 21:51

Sender lige en palle kleneex og lyseblå sut til arne.jakobsen.
Mage til fjols skal man lede længe efter.
Du skal så ikke bestemme hvem der skal deltage i denne tråd, så kjeldd er mere velkommen end du er.
Tror ikke du kan se forskel på en svamp og en hundelort

Kærlig Hilsen SA

kendt som ziggy, nåå nej det er jeg ikke allivel

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 21:53

hvor er svampearne egentligt F***ING KLAM

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 24-09-04 21:53

Vi bruger squ lige denne tråd til lidt smalltalk .-)

Kærlig Hilsen SA

Er heller ikke arne bjarne

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 21:57

Hallo svampearne,jeg vil også ha en palle kleenex,ska sende adressen senere,ok eller ?? ,eneste jeg husker

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 21:57

svampearne> jeg kender godt din type. Du er sådan een jeg konflikter med hver eneste dag, kun fordi du tænder på det.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-09-04 22:11

Hvor er her ensomt,jeg tror jeg vil vandre ud i aftenen,og finde en at begå ægteskabsbrud med.
Hvad nu hvis man ikke er medlem af folkekirken,kan man så godt det?????????????
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 22:15

Klart det Keldd,ensomhet er grunn nok,lurer også her,sidste halvliter er åbnet og natten er ung,så karakteren er borte og tørsten efter liv er stor..

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 22:16

Faen,liv omkring meg jo,var det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 22:23

arne.jakobsen
Hvorfor kan du ikke bare ignorere det?
Det, som er sket for dig på nuværende tidspunkt, er sket for så mange brugere tidligere.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 22:33

Arne jacobsen ja det er lige mine ord som ans skriver...de driller dig. Du gentager dig selv i det uendelige og det er bestemt ikke fordi vi ikke vil bakke dig op..som du selv skriver kan du svare for dig selv og jeg gider ærlig talt ikke beskæftige mig med sådan en gang svalderhoveder..he he

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 22:34

hov kom til at stave dit navn med c..det skulle være k bare for ordens skyld

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 24-09-04 23:00

Tror IKKE er studenterhuen der trykker arnebjarne.jakobsen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 23:23

ja svamp, der tror jeg så også lige du tager fejl..han er en elskelig og aldeles intelligent herre..som bare ikke kan holde sådanne fyre ud, der tror at de har opfundet den dybe tallerken og som sidder trygt bag sit tastatur og tror de er nogle fandends fyre..ja da jeg var ung brugte fyre som dig "huden" (læderjakken) til at føle sig seje i..nu er det blevet endnu nemmere..men min dreng, engang vil du se tilbage på dette og tænke..hold da kæft hvor var jeg dog en led stodder..og så græmmes du ved dig selv.

Med mange tanker
mango

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 24-09-04 23:27

Sry Mango kommer til at skuffe dig.

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 23:36

nej, du tager igen fejl min kære..jeg kan ikke skuffes...for jeg har ingen forventninger til dig..overhovedet

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 24-09-04 23:45

Ja mango. Det tror jeg ærlig talt også han kommer til (at skuffe dig)
Hvis han skulle se tilbage og tænke sådan så ville det kræve en voldsom brug af nogle (nok for ham ret indviklede) menneskelige egenskaber. Som f.eks. alm. pli, situationsfornemmelse og selverkendelse.

Han kommer til at skuffe!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 23:50

ja men ikke mig....argghh mon ikke han bliver bare en smule klogere med alderen..det var da at håbe..håbet er lysegrønt ved du? *GG*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 23:52

Er "Go' aften Danmark" ikke slut endnu

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 23:57

he he , nej ans klaphattene lever endnu...hr og fru Danmark i aller bedste velgående..gud bedre det..vi kan be og trygle...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-09-04 00:35

Øøøhhh
Klaphatte, er det en slags svampe/paddehatte???????

Sorry, ku' altså ik' la' vær'

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : svampearne

Dato : 07-10-04 13:38

Tak for svaret ans.