/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Opdatere min firmware
Fra : notatoy
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 24-09-04 14:15

HJÆLP.

Jeg skal opdatere min firmware til min brænder.

Har ingen ide om hvad det er jeg skal opdatere eller hvordan jeg gør.

Er det rigtigt jeg skal afinstallere nero, diskdefragmentere (NPP har jeg hørt - hvad er det???) installere nero igen??
Og hvad så???

Min brænder er en lite-on 812S

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 14:17

Du skal som bare hente en firmware. Det er så let med lite-on. Det er bare en autoinstaller.. bare sørg for at strømmen ikke ryger mens du gør det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-09-04 14:48

Der er ikke kommet ny firmware til din brænder:
http://www.liteon.com/prod/getDriver.do?action=driver&xml_id=4_2&menu_id=4_2_7&pid=63&cid=1_7_6

Og hvis der var en ny firmware, skulle du stadig ikke afinstallere Nero, men højest lade Nero autodetekte "dit nye drev".
Men det er altid (Også til normal brug) en god ide i at defragmentere, for at gøre læsningen på harddisken hurtigere.
Men NPP er der ikke noget der hedder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 24-09-04 15:40

Hedder det så NDD? Det er fordi min nero fejlbrænder for mange dvd skiver...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-09-04 15:57

I extras skal du prøve at autodetect cd/DVD-rom drive.
Hvis den ikke kan finde den rigtige brænder, kan du få hjælp enten ved at lægge Nero CDèn i, eller finde understøttelsen på Neros hj. side.
Måske skulle du skifte DVD medier, altså andre mærker.
Hedder det så NDD? Jeg tror det ikke, måske NTFS, som er en form for fat system du mener?
VH Palle Hansen