/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvor er så mit gamle adresse kartotek
Fra : karstenhou
Vist : 529 gange
32 point
Dato : 23-09-04 22:07

Hvor mon det er efter at jeg har sat en ny harddisk i.... Nu har jeg læst en millllllll hjemmesider og kan ikke finde sporet.
Er det virkelig sådan at adressekartoteket er væk når der installeres på en ny harddisk og jeg beholder den gamle...
Jeg har desværre kun 8 point
Karsten

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-09-04 22:11

Kommer nok lidt an på hvilken applikation vi taler om. Taler vi f.eks. outlook har den en standard for hvor det bør ligge. Ligger det et andet sted, f.eks. på en anden disk, så skal den bare have det at vide. (funktioner-indstillinger). Jeg vil ikke gå dybere, da jeg ikke ved hvilket program vi snakker om.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-09-04 22:29

Du kan lede efter filer med betegnelsen .dbx (mailfiler) og .wab adressekartotek. Det hedder de i Outlook Express. Flyt dem over på den anden maskine og importer dem.

Kommentar
Fra : dorit

Dato : 24-09-04 09:07

Hvis det er MS Outlook skal du finde .pst filen.

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 24-09-04 10:36

Det er outlook express jeg leder efter - foreløbig forgæves.
Karsten
Outlook har jeg fundet og ordnet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-09-04 11:06

Prøv at se mine og andres kommentarer i følgende spørgsmål.

http://www.kandu.dk/dk/spg/49952

Gambrinus

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 24-09-04 18:48

fint nok - det var også mig der stillede det.
Karsten

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-09-04 19:53

Ups det så jeg ikke lige.
Men du sagde da, at du havde fundet filerne ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-09-04 19:53

Ups det så jeg ikke lige.
Men du sagde da, at du havde fundet filerne ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-09-04 20:52

Ok, så har jeg været inde i Outlook Express (Altsammen for din skyld )
I Outlook Express under : Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - Lagringsmappe,
kan du se stien til din lagringsplacering.
Håber du ka' finde noget der, som du kan importerer.
Stadig skal du ha' valgt "Vis skjulte filer og mapper" og ha' fjernet fluebenet i "Skjul beskyttede operativsystemfiler". (Gældene for alle mapper).
Gambrinus

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 24-09-04 21:14

Jeps - der har jeg fundet ind før - og der er min ud-og indbakke osv....... men det gamle adressekartoteket? - det ligger ikke her. - Jeg har det godt nok som back op på tdc webmail.... men det er ikke sådan lige at tilbageføre .... så hvis det nu lå et eller andet sted .....
karsten

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 32 point
Dato : 24-09-04 22:24

Nu har jeg også ledt og ledt efter *.wab
Det eneste jeg fandt var denne :
C:\Programmer\Outlook Express\wab.exe
Som sagt bruger jeg MS Outlook, så jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : karstenhou

Dato : 24-09-04 23:18

Jeg fandt ud af det . jeg fandt *.wab på mit gamle drev og importerede det - og det virker.
Karsten.... Jeg vil nu huske at lave backup - tror jeg....!
Karsten

Kommentar
Fra : Gambrinus