/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dårlige cdèr?
Fra : ibss
Vist : 408 gange
20 point
Dato : 15-07-02 22:54

hej
Jeg har lige været i tyskland og købe brændbare cd 24x.
Jeg har en Aopen brænder 32x12x48
Har Nero 5.8 instaleret + Easy cd 5.1 (der har de nyeste opdate)
Køre Xp pro på en 1000Mz m/512 pc 133 Ram
Mit spørsmål er: Hvordan kan det være at hvis jeg smider en 12x speed i brænderen så brænder den med 32x
og hvis jeg smider en 24x speed i så vil den kun brænde med 12x som max?

Alle forslag er velkommen.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 30 point
Dato : 15-07-02 23:03

Simpelthen fordi de skiver du har købt er af meget dårlig kvalitet.

Kommentar
Fra : ibss

Dato : 15-07-02 23:07

det vil jeg ikke give dig ret i Zonker, da jeg har en bekent og han har en lite on brænder 40x speed
han brænder dem fint med de 40x.

Kommentar
Fra : ibss

Dato : 15-07-02 23:08

men det kan jo være at min Aopen ikke under støtter de cdèr
Eller hvad?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 23:11

fordi en kan brænde dem uden problemer, kan du faktisk ghodt løbe ind i en sending som er ad h. til.
Og så er det jo ligefedt, og faktisk kan du også være uheldig at have fået en mandags brænder !

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-07-02 01:16

Easy-createren duer ikke med xp éren ..det er problemet, brug Neroen og smid easycreateren ud,..har intet med skiverene at gøre.
venligst
Mango...har selv haft samme erfaring.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-07-02 06:49

hmm hvorfor i alverden skulle softwaren opdateret med de nyeste patches kunne være årsag til fejlene ??

Og mango, hvor er det logiske at fejlen IKKE er skiverne ? Software vil ikke lave de fejl bare fordi man sætter hastigheden op..

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-07-02 13:09

hmm ja Zonker igen igen-- det har bare været min erfaring, da jeg har begge brænderprogrammer. Inde i XP-pro ligger der er et brænderprogram, som ikke kan køre sammen med directCD , så han kan ikke køre med de høje hastigheder.
Men det kan være vi ikke taler om helt det samme.
Venlig hilsen
Mango

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 09:53

Det tro jeg vistnok

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-07-02 12:03

Hej ibss

Det er fordi din brænder måler, cd´ens bedste skrive hastighed, ved hjælp af (justspeed eller speedlink) osv, afhængig af brændermærke.

Du kan imedlertidig slå det fra i nero hvis du har den nyeste opdatering.

start nero op, og vælg recorder, kig i venstre hjørne efter "option" derinde kan du slå det fra, og dermed tvinge brænderen til at skrive med max speed på mediet.

Men ved at gøre det, øger du også risikoen for flere fejlbrændninger. men dette advare nero dig også om.

håber det hjælper dig lidt på vej.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : ibss

Dato : 21-07-02 23:12

mange tak for tipset
det virker !!!
lige et spørsmål til nu du er her?
Hvordan sletter man et spørsmål herinde?
som dette her der er besvaret...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 08:47

On Wed, 07 Aug 2002 07:32:12 GMT, "ibss" <ibss.news@kandu.dk> wrote:

>hej
>Jeg har lige været i tyskland og købe brændbare cd 24x.
>Jeg har en Aopen brænder 32x12x48
>Har Nero 5.8 instaleret + Easy cd 5.1 (der har de nyeste opdate)
>Køre Xp pro på en 1000Mz m/512 pc 133 Ram
>Mit spørsmål er: Hvordan kan det være at hvis jeg smider en 12x speed i
>brænderen så brænder den med 32x
>og hvis jeg smider en 24x speed i så vil den kun brænde med 12x som max?
>
Brænderen tjekker CD'en for at se hvilke hastigheder
der kan brændes med. Som regel kan en CD brændes
med betydeligt højere hastighed end den der står på den,
så hvis dine 24x skiver kun kan brændes med 12x, så må
du virkelig have fået fat på nogle ringe skiver.
Jeg håber de var billige.

mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-02 07:24

ibss skrev: (messageID:
<news:JW349.5875$G3.787003@news010.worldonline.dk>)

> Jeg har lige været i tyskland og købe brændbare cd 24x.
> Jeg har en Aopen brænder 32x12x48

[SNIP]

> og hvis jeg smider en 24x speed i så vil den kun brænde med 12x som
> max?

Er du helt sikker på det ikke er CD-RW skiver, du har købt? I så fald
passer de 12x jo fint med dit drevs hastighed...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-02 08:31

Kasper Damkjær wrote:
>
> Er du helt sikker på det ikke er CD-RW skiver, du har købt? I så fald
> passer de 12x jo fint med dit drevs hastighed...

Mon ikke han ville have skidt grønne grise over prisen, hvis han havde
prøvet at købe CD-RW skiver istedet for CD-R?