/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD rom drive virker kun som CD rom
Fra : cccf
Vist : 693 gange
50 point
Dato : 21-09-04 14:21

Jeg har fået et DVD-rom drive model no: DHI-G40
der står ikke noget firmanavn. Min PC finder det som IDE DVD-rom 16X. systemet kan godt finde en CD rom og afspille den, men når jeg lægger en DVD rom i kan den ikke finde den. (læse den ) hvorfor ikke ???
Hilsen cccf.
NB: det er en brugt som jeg har fået forærende.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-04 14:29

Du mangler sikkert et program til at afspille DVD. Her er et link hvor du kan downloade fra
http://www.intervideo.com/jsp/Downloads.jsp

//bentjuul

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-09-04 14:44

Det tror jeg ikke jeg har en DVD brænder som fungerer.
Det var for at have to DVD.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-04 14:53

Jamen har du også et program til at afspille DVD ? Hvis du har, så gå ind i det program og konfigurer det til at afspille fra dit nye DVD- drev.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-09-04 15:00

Jamen jeg forstår ikke hvorfor jeg skal hente et program til af afspille DVD når jeg kan det på den anden DVD.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-04 15:15

Nej, men så prøv at kofigurerer det program du har så du også kan afspille DVD på det nye drev. Jeg tror nemlig ikke det er et driverproblem når du kan aflæse cd'er.

Det må være dette drev du har installeret.
http://storagereview.com/articles/200104/20010411DHI-G40_2.html
http://www.cdfreaks.com/drive/527

//bentjuul

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-09-04 15:31

Ja men der står det er til win98 fat 32.
Jeg har win xp og NTFS så jeg tør ikke ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-04 15:49

OK, så kom vi et skridt længere for nu kender jeg da dit styresystem.

Læg en dvd i dit nye drev og start "Windows medieplayer" når programmet er startet så gå i menuen øverst oppe og under afspil - her peger du punktet "dvd, vcd...." der popper en ny box op og her skulle dit nye drev gerne stå - og vælg så dette. Så skulle dit drev gerne gå i gang med at afspille dvd.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-09-04 15:59

OK jeg prøver det i morgen formidag da jeg skal gå nu.
du hører fra mig
venligst cccf.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 22-09-04 09:06

den siger "der er ingen disc i drevet."
Men hvis jeg lægger en musik CD i er der ingen problemer.
Den kan ikke genkende DVD skiver (den ser det, som om der ikke er lagt nogen DVD i drevet. Men det er et DVD drev, det står også som DVD drev i "denne computer".
og i BIOS.
cccf

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-09-04 11:49

Som det sidste jeg kan komme i tanke om er en opdatering, her er linket til Artec
http://www.artecusa.com/tech-support-firmware.html

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 13:17

Sorry cccf bryder lige ind
Bentjuul,du har meget mere forstand på DVD end jeg har, ser fint ud
Bjarne

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 22-09-04 17:19

nu har jeg været inde og hente driveren der hedder DHI-G40 det samme som min dvd
jeg lagde den i en mappe og undsippede den over på en diskette,
derefter gik jeg i enhedshåntering og bad om en opdatering på den nuværende driver på A drevet men den siger at der ikke ligger nogen drever der.
Jeg gør nok noget forkert. De filer der ligger på A drevet hedder :Ms dos batchfil - Flash - avg update file. Jeg har ikke helt fod på dette. der står også inde hos ARETC
at det er bootdisk download.?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 22-09-04 17:21

Bjarne D
hvorfor skriver du det ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 19:56

...fordi bentjuul bad mig kigge med, men jeg kan desværre ikke hjælpe selv om jeg gerne ville

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-09-04 20:00

Hej igen cccf
Har været væk det meste af dagen og jeg er desværre udgået for ideer, men dit gamle DVD drev, hvilket program bruger du til at se DVD-film med på det?

//bentjuul

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 23-09-04 10:16

Jeg bruger Windows mediaplayer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 11:48

Hej cccf
Jeg er udgået for ideer til hvad du kan gøre - det link jeg gav dig til download er en opdatering af firmware i drevet.
Jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe dig yderligere, men du kan evt.oprette et nyt spørgsmål på 1 point og læg et link ind til dette spørgsmål her.
Men jeg syntes det kunne være interessant hvis du downloadede det program til visning af vidiofilm som jeg henviste til øverst oppe for at udelukke enhver tvivl om at det ikke er en fejlopsætning af dit nuværende program. Du kan jo afinstallere det igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 23-09-04 12:07

Jeg vil gerne prøve at hente det program, er det et bestemt du hentyder til ?
På Intevideo er der jo flere.?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 23-09-04 12:08

Jeg vil gerne prøve at hente det program, er det et bestemt du hentyder til ?
På Intevideo er der jo flere.?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 23-09-04 12:08

Jeg vil gerne prøve at hente det program, er det et bestemt du hentyder til ?
På Intevideo er der jo flere.?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-04 12:23

Du prøver WinDVD, den er gratis til afprøvning i 14 dage.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 23-09-04 13:03

Bentjuul:
Tak for hjælpen men nu giver jeg også op det lykkedes heller ikke med dette program
at få liv i det DVD drev.
Så nu kasserer jeg det, eller bruger det kun til CD.
Venlig hilsen
cccf

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 23-09-04 13:05

Tak for svaret bentjuul.
Del lykkedes ikke med det program at få liv i DVD drevet.
Så nu kasserer jeg det eller bruger det som CD drev.
Venlig hilsen
cccf.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 13:11

Ok, cccf, men prøv at hør den person du har fået drevet af, om han har haft problemer.

//bentjuul