/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skal jeg hente Service Pack 2?
Fra : SackZ_Marc
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 19-09-04 17:51

Hey

Er der nogen gode grunde og nogle ulemper hvis jeg henter Service pak 2?

Hilsen Marc

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-09-04 18:02

Sikkerhed.
Dejlig automatisk popup stopper.
Jeg har ikke haft nogen problemer.
Vil dog nok anbefale dig, at oprette et gendannelsespunkt før installation.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 18:02

Nogle kan godt få problemer med programmer, der ikke kører. Generelt tror jeg det kommer til at gå lettere end kritikkerne påpeger! Du får en højere sikkerhed på computeren så det er en fordel! Har selv hentet sp2 her i går og det eneste problem jeg er stødt på, er at den ikke kan se om mit antivirus program (Norton) er opdateret! Før du evt. installerer, er det dog en meget god ide at tage en backup af hele din xp installation, f.eks med Norton Ghost! Så kan du altid rulle tilbage hvis der opstår væsentlige problemer!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 18:09

Jeg har heller ikke haft nogle problemer med sp2,og jeg har kørt med den siden den 9 sep,og vis du får problemer så sidder vi jo også her på kandu allesammen og vil give dig en hånd,du kommer ikke uden om den i det lange løb vis du vil have en sikker pc.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 18:11

du kommer ikke uden om den i det lange løb,derfor bed jeg også i det sure æble med det samme da net pakken af sp2 udkom.
Manse9933

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 18:28

Hvis du prøver at bevæge dig lidt ud over kandu og over på andre forums vil du opleve at mange har haft problemer, inclusiv jeg selv, men også mange som ikke har haft problemer (endnu), men som tedd og manse9933 skriver - du kommer ikke uden om, idet fremtidige mulige opdateringer via update sandsynligvis er under forudsætning af at du SP2 på compen. Ud over at tage den vigtige backup af dine vigtigste dataer bør du tjecke din computer for spyware, lave en defragtmentering og eventuelt rydde op med regsupreme pro som er rigtig god og nem at arbejde med. Deaktiver eventuelt allerede installerede firewalls og hent SP2 via update.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 18:39

du skal ikke deaktivre din eksisterende firewall mens du henter sp2 ellers risikere
du med at få orm/virus på din pc,du kan altid slå den fra bagefter installationen vis
du vil bruge win firewall og ikke din gammle,win firewal vil i de fleste tildfælde
deaktivere sig selv vis den finder en tredie parts firewall når du installere.
Manse9933

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 19-09-04 18:42

Har lige hentet SP2 uden problemer , havde ikke slået Norman firewal fra , det var så den der var valgt da jeg havde genstartet , mener at den selv lavede et gendannelses punkt før den instalerede ,men er ikke sikker , så jeg er bare glad

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 18:59

den laver selv et gendannelses punkt og kan fjernes fra tilføj eller fjern programmer,vis du har valgt det da du hentede den,

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 19:19

husk at gå ind i IE's internetindstillinger>sikkerhed> og sætte zones til standart niveau
før du begynder at surfe

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-09-04 19:48

Jeg har ikke installeret SP2 endnu, da jeg ikke er helt tryk ved det. Hvad fordele er der ? Når jeg har Norton antivirus, Norton firewall, Ad-Aware, SpywareBlaster, Spybot, Empty Temp Folders ,IE-Spyad, StartupMonitor,SpywareGuard, AdShield pop up stopper. Jeg har en helt ren pc. aldrig spyware og får ingen popup vinduer, virus har jeg heller ikke. Min PC køre perfekt, der ER vel ingen grund til at installere den. Men er der alligevel andre fordele ved SP2 ?

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 19-09-04 19:59

en der har et link til sp2 for min ene pc kan ikke se den i via update ??
den anden pc var der ikke noget problem , måske fordi jeg første gang sage den skulle vente med sp2 og tag andre opd min pc fejler intet og er 110% ren for alt og fuldt opdat. og er af de hurtigste pc der findes 3.2Gh 2gb ram 800Hz en der har den i exe eller et link til exe. ????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 20:00

helt nye drivere til hardware/software flere funktioner mere sikkerhed,lukker en masse huller
i selve styresystemet som ovenstående programmer ikke har styr på,opdateringer i fremtiden
vil være afhængi af sp2,hackere og virus fabrikanterne stopper ikke med at forsøge at finde
nye huller i systemet,go efter min afaring så styre sp2 fysisk ram meget bedre end før,lidt hurtigere system mere stabilt,software og hardware baseret beskyttelse af sider/dele i dine ram hvor vigtige programmer kun må/kan have adgang til så virus ikke kan gå ram residens
og ændre disse vigtige system filer o.s.v o.v.s
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 20:03

rigtige mænd redigere ikke

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-09-04 20:04

Jeg må nok hellere få den installeret, går noget galt kan man jo nok få hjælp her

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 20:11

Monsen1234> der er jeg næsten sikker på at du kan,kandu giver aldrig op,op på barrikaderne gutter og gutinder
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 20:13

Lav en backup af systemet først, så går det ikke helt galt! Tvivler forøvrigt på at det går galt.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 20:19

monsen1234> såfremt du vælger SP2 skal du lige have disse her links med: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5828

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 20:20

tedd>jeg har installeret sp2 net pakke på 12 maskiner nu uden at tage backup og der er ikke mistet nogle data endnu,men jeg er jo også en rigtig mand

men en gang skal jo være den første.
Manse9933

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 20:24

manse9933> fortsat held og lykke, men computerne lever et farlig liv hos dig:)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 20:26

Anklager du mig for ikke at være en rigtigt mand, manse!! Det var dråben. Vi mødes på neutral grund og du vælger våben!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 20:30

pc'er er sku ikke noget at være bange for,de skal bare underordne sig,ellers er der tlusler om format og sleghammer,jeg tror jeg ved h´vad jeg foretager mig ellers ville jeg ikke udsætte fremmeds folks pc,er for mig,der er jo en årsag til at de spørger mig om jeg
gidder at installere for dem og bygge deres sk... pc'er.
Manse9933

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 20:35

manse9933> selv den bedste kan tage fejl. Jeg vil nødig være dommer mellem dig og tedd. Det ender nok med en fredspibe alligevel mon ikke (hihi)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 20:36

tedd du kan bare komme an,jeg står allerrede uden for skærmen og venter med en våd Århus onsdag,og jeg har haft den liggende i fryseren natten over,vis nu jeg skulle løbe ind i en velferds beduin som dig

skynd dig jeg vil gerne glo på skærmen igen,jeg kan ikke strække halsen så langt.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 20:38

En våd Århus onsdag!!! Så tør jeg alligevel ikke!! Nok det mest frygtede våben i verdenen!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 20:40

jeanette18>med den indstilling så kommer man sku da aldrig over gadenat tage sjangser=
fremskridt/at lære o.s.v o.s.vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvrrrrrrruuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmm
the fast lane.
Manse i dont give a shit9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 20:41

ja den kan kede en ihjel
Manse9933

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 19-09-04 20:43

HJÆLP hvor er den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 20:48
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 21:09

siden er nede,jeg gik lige ind via et af mine hyberlinks,nada,vis det er sp2 net pakken

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 23:01

Hvilken side er nede Manse?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 23:06

nååe,så er der huld igennem igen,det var siden med Net service pack 2 der var nede et stykke tid,det halve af danmark gidder ikke win update mere
Manse9933

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 20-09-04 00:20

den er for stor,, men kan jeg bruge den selvom der er det extra i eller??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 02:34

ja turbo

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-04 07:49

det er den jeg har installeret>turbo,men det er en ordentlig basse dreng