/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med webcam
Fra : tpv
Vist : 565 gange
20 point
Dato : 13-07-02 16:38

Hej!

Jeg har lige købt et "Labtec USB Webcam". Det går fint nok med at installere webcamet og det medfølgende software, men når jeg så skal bruge det, får jeg følgende fejlmeddelelse:

"The Labtec Webcam camera device is currently in use by another application."

Nogen der har en idé til hvordan jeg kan få det til at virke??

Det skal vel også lige siges at jeg kører win98 og mine USB-porte fungerer fint...

Accepteret svar
Fra : bast

Modtaget 30 point
Dato : 13-07-02 17:21

Windows har nok i en eller anden grad genkendt dit web-kamera, prøv at afinstallere det og manuelt installerer de medfølgende drivere (dvs. ikke lade windows søge efter hardware).
Kik i enhedshåntering (start/kontrolpanel/system/enhedshåntering) hvad status er på dit web-cam.

Kommentar
Fra : tpv

Dato : 13-07-02 17:57

Status for enheden: Denne enhed virker korrekt.

Kommentar
Fra : bast

Dato : 13-07-02 20:43

Hvad med producentens hjemmeside, måske er der hjælp at hente der.
Prøv at frakoble alle andre USB enheder.
En af mine kollegaer, har også problemer med sin USB port og hans digitale kamera, han skal installere softwaren hver gang hav skal bruge den - ingen løsnig endnu.

Kommentar
Fra : tpv

Dato : 14-07-02 16:03

nu virker det!! jeg hentede den nyeste version af directx...!