/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD-ROM til bærbar Compaq i løssalg?
Fra : Selc
Vist : 354 gange
150 point
Dato : 15-09-04 00:23

Mit cd-rom drev til min (bærbare) Compaq EVO n500c er stået af, og jeg skal have anskaffet mig et nyt. Men hvilket og især hvor skal jeg finde/købe det?

Mit gamle er et dvd-drev, og det må det nye også gerne være (for ikke at tale om brænder) - men det vigtigste er at prisen holdes på et fornuftigt niveau!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 01:29

Du kunne jo sende en forespørgsel til dem her:
http://www.servicegruppen.dk/Kompetencer/auto/compaq/
Jeg gjorde det da jeg skulle bruge dele til min Acer notebook.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 01:31

Du kan se på dennes ide hvilke mærker der sælges dele til http://www.servicegruppen.dk/Kompetencer/breaknfixservice/ydelser/partsservice/

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 15-09-04 06:14

måske kan dette bruges
jeg ved ikke om det passer i din bærbare med det ved de nok i butiken

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=142791

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 15-09-04 21:54

Zitech var desværre en nitte og servicegruppen tager 1867,50 kr for en DRV DVD 8X COMPAQ (173949-001) - som jeg er lidt i tvivl om hvad kan.

Kender nogen til en billigere løsning?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 21:59
Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-09-04 07:47

Hej Selc

Jeg ville købe en 5 1/4" USB kasse i løs vægt = ca. 200 leif, og så ville jeg købe et DVD R/W i løs vægt = ca. 850 kr. = samle pris for et nyt DVD R/W drev ca. 1050 kr. inkl. moms

Bilka har tilbud i denne uge på NEC DVD R/W med 12x hastighed til 875, så det er et godt køb

Lars

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 16-09-04 10:11

Men får jeg så ik' problemer i det øjeblik, at jeg skal formatere mit c-drev og installere XP forfra? (Det er jeg nemlig nødt til).

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-09-04 13:25

Hej Selc

Der er flere løsninger på dit problem nemlig:

Du kan evt. kopiere alt fra XP CD'en ind i et bibliotek på harddisken inden du sletter windows med deltree kommandoen, og så genstart den op i "DOS" mode gå ind i biblioteket og skriv install.exe = så kører det normalt.

Alternativt kan du mens at DVD drevet er i maskinen køre installationen fra XP CD-ROM'en, og så vælge slet windows biblioteket og installere en ny XP fra starten af.

Begge giver dig en "ren" windows installation.

Lars

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 16-09-04 17:48

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp

du kan prøve dem her de har hp/Compaq drev