/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
If og %1 i bat file
Fra : souidr
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 10-09-04 12:21

Fra et andet application får jeg returneret stien(statisk)+filenavn(variabel) til en XML, eller en BAT file, eks. "C:\temp\xml1.xml", eller "c:\temp\ordre.bat") stien behandles så af en bat file.
Jeg forsøgt med nedenstående løsning, men det virker ikke. hvordan får man DOS til at "undersøge" om filen i stien har .XML eller .BAT som extention

SET Root=c:\
SET Java=c:\java\bin
set classpath=c:\java\utils.jar
IF %1 = *.XML THEN
java iso.apps.loader localhost username password %1 (hvor %1 er f.eks. "C:\temp\xml1.xml)
IF %1 = *.BAT THEN
call %1
exit

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-09-04 12:47

Du skal aktivere en BAT fil med følgende indhold...

Kode
ECHO OFF
IF EXIST %1.xml call %1.xml
IF EXIST %1.bat call %1.bat
EXIT

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-09-04 12:48

Grrr... kandu ombrydningen....

ECHO OFF
IF EXIST %1.xml call %1.xml
IF EXIST %1.bat call %1.bat
EXIT

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-09-04 12:48

Den bli'r ved ...

ECHO OFF
IF EXIST %1.htm call %1.htm
IF EXIST %1.bat call %1.bat

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-09-04 21:25

souidr> kan du bruge det?

mvh Berpox

Kommentar
Fra : souidr

Dato : 24-09-04 14:43

Beklager gutter. Det jeg modtager er en "%1" parameter der ser sådan ud
"C:\mappeX\mappeY\file.bat". der er hele strengen der er representeret af "%1" og ikke kun filnavnet
så når jeg checker på "If exist %1.bat kikker jeg efter noget der ligner "'IF exist c:\mappex\mappeY\filnavn.bat'.bat" og det findes ikke, derfor eksekveres ikke den næst linie som er
Call C:\mappeX\mappeY\file.bat

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-04 21:09

Nå, men den her, kigger på extension på din %1 (altså inputparametren til din batch fil).

Jeg antager her, at både xml og bat filer smides i C:\TEST

Kode
SET Root=c:\
SET Java=c:\java\bin
SET classpath=c:\java\utils.jar
rem %~x1 finder extension for %1
IF .bat==%~x1 CALL C:\TEST\%1
IF .xml==%~x1 CALL java iso.apps.loader localhost username password C:\TEST\%1

mvh Berpox

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 30-09-04 07:36

Denne lille bat kode vil undersøge om det er *.aaa filér i kartoteket, Hvis ikke Vil den undersøge om der er *.bbb filér.

------------------------file start
@ECHO off
if exist *.aaa goto aaa
if exist *.bbb goto bbb
goto end

:aaa
echo der er en aaa fil
goto end

:bbb
echo der er en bbb fil
:end
-----------------------file end

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-10-04 17:52

hopper ud her....Jeg håber souidr kunne bruge svaret....

mvh Berpox

Annuller spørgsmålet
Fra : souidr

Dato : 12-09-06 12:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål