/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TerraTec Cinergy 400 billed og lyd-fejl
Fra : Black_Deaath
Vist : 281 gange
100 point
Dato : 09-09-04 18:42

Hey.

Jeg har lige købt et TerraTec Cinergy 400 tv-kort, som jeg dog har nogle problemer med.

1. Der er vandrette streger/flimmer på billedet.
2. Der er skratten i lyden på nogle af kanalerne.

Det med lyden, kan måske skyldes at jeg pt. kun har onboard lydkort?
Jeg får dog et TerraTec Aureon 5.1 Sky i næste uge...

Computer:
P4 2.8Ghz
512Mb RAM
Radeon 9600 128MB
Creative T2900 højttalere

Og så har jeg downloadet de nyeste versioner af WinDVR (2.0 ) og Cinergy TV ( 3.63 Beta ) og
NTSC-J, PAL, and SECAM TV Tuner Hotfix for DirectX 9.0b on Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003 (KB825116)

Nogle der ved hvad der er galt, eller bare har et forslag til hvad jeg kan gøre?

På forhånd mange tak!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-09-04 03:16

Har samme kort og køre med drivver 2.3.0.9 og Software 3.50 m/ 3.51 update.
Virker perfekt.
Har prøvet med 3.63 Beta og den virkede IKKE.
Prøv den "gamle" software.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-09-04 16:22

Har du fået det til at virke ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 13-09-04 23:31

Nej. Jeg har fået lyden til at virke, ved at afinstallere Windows Messenger!

Men der er stadig vandrette linjer på billedet.
Og så går der også et stykke tid, inden lyden kommer når man skifter kanal, og tekst tv er lidt langsomt!

Regner med at prøve med en signalforstærker, for at se om det skulle hjælpe!

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-04 05:02

Ups, det havde jeg helt glemt. Jeg måtte investere i en antenneforstærker, når jeg også havde mit tv tilsluttet. Det selvom jeg bor i boligblok med kabel tv, så jeg burde ha' et godt signal. T-led duer IKKE.
Visse programmer forstyrrer også mit billede, når de kører i baggrunden, f.eks AVG Antivirus når det er ved at scanne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 16-09-04 00:13

Hvad er T-led ??? En alm. antenne ledning eller hvad?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-09-04 03:55

Nej et T-led er en fordeler, så du kan dele et antennestik ud til 2 stk. tv.
Det brugte jeg i første omgang i min antennestikdåse på væggen, så jeg kunne få et kabel til tv'et og et til pc'en.
Men det er noget fanden har omfundet, fik jeg at vide af teknikeren, jeg fik ud for at checke mit antennesignal. Antennesignalet var ok, men TerraTec Cinergy 400 tv-kortet
kom først rigtigt til at virke, med en antenneforstærker købt i Jem & Fix til en flad hund.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-09-04 03:57

Det med at lyden er lidt forsinket, det gør mit kort også,
så det vil jeg ikke anse som en fejl.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 17-09-04 01:47

Nej, jeg ser det heller ik som en fejl det med lyden, men det ville være mere optimalt hvis det ikke var :)

Men jeg prøver med en signalforstærker på mandag på mit arbejde!

Godkendelse af svar
Fra : Black_Deaath

Dato : 04-11-04 22:37

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : stilbjerg

Dato : 29-01-05 16:56

jeg har osse bøvlet en del med mit terratec cinergy 400 tv kort jeg har ikke længere forsinket lyd ..
hvis jeg lokker af mesenger og slår norton antivirus fra når jeg optager er lyden timet perfekt men ellers er den ganske rigtigt forsinket.
jeg ved endnu ikke om det er norton eller mesenger der laver fejlen men det er skide irriterende og jeg gad godt finde en anden løsning på problemet?

jeg har vindows xp med service pack 2 og bruger vin dvr 2.0 og driver versjon 2.3.0.9

det er ellers en smart videomaskine jeg optager i vcd og brænder det ud på cd rw ,så kan jeg afspille det i min dvd afspiller der kan være 68min tv på 700mb og i en ok kvalitet (mindst lige så god som den gamle video)

jeg har lige bestilt en dvd brænder så bliver det nu lidt lettere..........

softværen til tv kortet er efter min mening ikke særlig stabil feks skal man heller ikke tilslutte et webcamera til computeren så går lyden osse i fisk (jeg mener den forsvant helt og ændrede på alle indstillinger)

hvis der er nogle som ved om det er mesenger eller norton der driller eller hvordan man får det til at holde op er jeg meget intereseret...

jeg har osse rodet en del med striber osv men det har jeg løst ved at anvende et specielt antennestik med metalhus og så tilslutte jord på computeren
så mit billede er næsten perfekt på alle kanaler....(tænk lige på hvor meget støj der kommer fra en computer )

Stilbjerg....

Kommentar
Fra : Black_Deaath

Dato : 29-01-05 22:13

#Stilbjerg

Jeg har ikke selv Norton, så jeg ved ikke om det har noget at sige med lyden på dit TV kort. Men Windows Messenger har. Jeg har en gang for alle fået smidt Windows Messenger ud af min maskine :) Så nu er der ingen problemer der :)

Og jeg havde samme problem med webcam, alle indstillinger bliver ændret. Så man skal sidde og bøvle med en masse ting bagefter. Det er synd at der skal være så mange minus sider ved et ellers godt kort. Det kan jo også nævnes at fysisk passer kortet af h til i maskinen :/

Selv har jeg striber på mit tv kort, men bruger det egentlig kun til at se Simpsons på, så det har jeg ingen problemer med. Og værst er det på DR1 da signalet er alt for kraftigt der.
Jeg har prøvet med en signalforstærer, men det hjalp ikke. Dog har jeg ikke prøvet at slutte jord til min com, så meget går jeg ikke op i det.
Men hvis man skal undgå alt for meget støj, så skal man købe et eksternt tv kort og stille det i et hjørne ;)