/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Endnu et bundkort problem.
Fra : sacha
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 09-09-04 12:47

Jeg sidder med en pc med et bundkort som ikke vil så meget.
Når vi sætter strøm til maskinen kører blæser og den skriver FF i det lille display. Og så sker der ikke mere. Den bipper ikke og står bare stille. Vi har to ens pc'er med det samme bundkort og samme sygdom. De er helt nye og cpuerne er også helt nye. Alle stik og ledninger er tjekket.
Nogle bud på hvad der er galt her?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-09-04 12:50

Hvad hedder motherboardet?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-09-04 12:51

Øh Bundkortet hedder det jo på dansk

Kommentar
Fra : sacha

Dato : 09-09-04 12:55

Det er et nVidia nForce Ultra 400 til en AMD processor.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-09-04 12:58

Er det et ASUS eller noget andet? Så vidt jeg ved leverer nvidia kun chipsettene til bundkort?

Kommentar
Fra : sacha

Dato : 09-09-04 13:06

Aner det ikke. Hvor ser jeg det henne? Der står Epox Ep-8RDA, er det noget du kan bruge?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-09-04 16:45

Hmm? FF betyder den har prøvet at boote op, men at der skete en konflikt! Ikke særligt oplysende må man sige! prøv at starte computeren med minimalt hardware! Altså grafikkort, harddisk og tastatur mus! Er harddisken forøvrigt tom?

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 09-09-04 22:13

Vi har prøvet at starte computeren uden en masse hardware. Vi har prøvet både med og uden skærmkort. Vi har prøvet at flytte rundt på rammene uden resultat. Harddisken skulle vist være tom, da jeg tror det er en ny hd. Men det er jeg ikke helt sikker på da det ikke er mig der har samlet den. Har det en betydning hvis harddisken er tom?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-09-04 23:11

Tror det ikke, men der kunne jo have været en konflikt med f.eks. winxp og nyt hardware!
Hvis der ingen bip kommer, kan det næsten kun være strømforsyning eller cpu. Har du sat strømstikkene til bundkortet? Nogle skal have 2 strømstik!! Det kunne selvfølig osse være bundkortet, men så ville der nok komme en anden fejlmeddelelse.

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 10-09-04 12:20

Der er sat strøm til bundkortet. Dette bundkort skal kun bruge det ene stik. Men det mærkelige er at det er to helt nye bundkort og CPUer og det har den samme fejl. Kan man måle eller se om CPUen er gået i stykker.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-09-04 15:21

Ja hos forretningen I har købt dem hos! Bundkort kan som regel stå for en hårdhændet behandling! Så jeg hælder mest til cpu'erne! Er i sikker på at I har sat låsepalen ned?

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 13-09-04 18:24

Hej Igen.
Så fik vi det til at virke. Efter at have prøvet at se på nettet slå op i store bøger m.m. fik vi det til at virke. Min lærer ville ikke så gerne tro at det var CPUerne der var gået i stykker og han havde ret. Men der var sket en fejl ved monteringen af CPUen. Problemet løste sig da jeg tog CPUen ud og satte den i igen. Og så virkede det. Den så umiddelbart ud til at være sat ordentligt i første gang, men det har den jo så ikke været. Men tak for hjælpen alligevel.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 18:29

Godt nok så Ja de kan være lidt tricky at sætte ordenligt i