/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digitalkamera via USB
Fra : Asrock
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 08-09-04 21:53

Min PC starter ikke automatisk op mere, når jeg tilslutter mit digitalkamera, og jeg kan heller ikke se det inde i "Denne computer".
Jeg kører XP, så det skulle den gøre, og det HAR den også gjort. Jeg har været inde i "enhedshåndteringen", og der skulle ikke være noget galt med USB-controller, og min printer virker også godt nok via USB. Kameraets display viser også godt nok, at det er blevet tilsluttet en PC, så nogen forbindelse må der da være.
Tilslutter jeg det til min søns PC er der ikke nogen problemer med at der kommer et vindue frem der spørger hvad jeg vil foretage mig med kameraet.
Jeg har haft fjernet alt hvad der har med USB at gøre i enhedshåndteringen, og installeret det igen, men det hjalp ikke noget. Jeg har også lavet en image-fil af mit C-drev inden det gik galt, og den har jeg også kørt ind igen, men det hjælper heller ikke, så jeg tror det er hardwaren det er galt med eller hvad?
Hvad kan der mon være sket?

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-09-04 22:05

Prøv og find drevet i stifinder.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-09-04 22:12

Du har fået svaret "spørg ikke om dette igen" ved en popup på en eller anden enhed USB stick eller måske en CD.
Som Keldd siger - du kan nok finde det i stifinder - se også om du har USB ikonen i nederste højre hjørde, når kameraet er tilsluttet, klikker du på den, kan de se hvilket drev kameraet er blevet tildelt.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 08-09-04 22:28

Jeg mener ikke jeg har fået sådan en popup, og der er ikke noget USB-ikon i nederste højre hjørne. Jeg kan ikke finde det i stifinder, det bør vel ligge i Denne computer, hvor alle mine andre drev ligger, men det gør det ikke.

Mvh Asrock

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-04 02:48

Hej Asrock!

Prøv via stifinder, at gå ind via C: drev og vælg (højreklikke) egenskaber > Hardware - derunder vælger du under "Navn" den pågældende USB-enhed og "Egenskaber" for denne.

Nu dukker der der et nyt skærmbillede op med 4 faner - vælg fanen "Diskenheder" og dernæst "Udfyld" og "Ok".

Nu skulle enheden gerne komme frem på en ny stifinder.

Hvis ikke - så gentag førnævnte igen og vælg efter udfyld fanen "Politikker" og dernæst flyt markering til anden markering og "OK" - gå derefter evt. ind i samme faneblad og vælg "Gendan standardindstillinger" og slut med OK.

Nu skulle enheden fremkomme i stifinder - hvis ikke så prøv at gennemgå og ændrer under enhedens faneblade igen.

Denne metode bruger jeg, når jeg ind imellem mangler en enhed i stifinder og den kan nok også bruges af andre.

Håber, at det hjælper!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 09-09-04 08:52

Tag usb stikket ud af computeren, genstart maskinen og sæt derefter stikket i - måske det hjælper eller gå de ovennævnte svar igennem.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 11-09-04 17:27

Desværre så virker ingen af Jeres foreslag. Jeg kan overhovedet ikke finde kameraet i stifinder.

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 13-10-04 23:49

Tak for svaret Bjarne_H.
Der var desværre ikke noget der hjalp, men spørgsmålet skal jo afsluttes

Mvh Asrock