/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
pcmcia kort i bærbar
Fra : pkjoeller
Vist : 318 gange
200 point
Dato : 07-09-04 21:34

Jeg har købt en pcmcia GPS, men den virker ikke på min bærbare Toshiba. XP finder hardwaren og driver installes korrekt. Men dioden lyser ikke i GPS'en, og når jeg forbinder via Hyperterminal, får jeg en meddelelse om, at der ikke er forbindelse til COM4.

I en IBM bærbar virkede GPS'en perfekt. Desværre har jeg ikke længere mulighed for at aflæse indstillingerne.

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-09-04 22:11

Har du været inde i enhedshåndtering for at se egenskaberne.:
Højreklik denne computer, og tryk egenskaber/hardware/enhedshåndtering

Måske kan du bruge vejledningen for hvordan com-porten åbnes herunder:

Sådan ændres COM-porten til et modem
Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan indstillingerne for netværkspolitik også forhindre dig i at udføre trinene i denne fremgangsmåde.

Åbn Telefon- og modemindstillinger i Kontrolpanel.
Klik på det modem, du vil konfigurere, under fanen Modemer, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på Avancerede portindstillinger under fanen Avanceret.
Hvis denne indstilling ikke vises, understøtter modemet ikke ændring af den tilknyttede COM-port.

Klik på det portnummer, du vil bruge, i COM-portnummer.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jda_fx

Dato : 08-09-04 00:32

Det havde været lidt nemmere hvis du havde skrevet hvilket kort det drejer sig om, men måske kan det her være lidt til hjælp

Toshiba skriver inde på deres hjemmeside om et GPS kort og hvordan det skal installeres, der er også drivere med. Linket er her: http://shorl.com/fyfebysakulu

(det lange link er: http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_askIris.jsp?ProductMenu_1=%28All+Models%29&ProductMenu_2=-------------------------------&QS=%2Bpcmcia+%2Bgps&IL=EN&MSKB=yes&OS=132594%5Emicrosoft-windows-xp%7Cmicrosoft-windows-ie&BV_SessionID=@@@@1614580754.1094595044@@@@&BV_EngineID=cccdadcmhhiffdecgfkceghdgngdglj.0&askNothing.x=47&askNothing.y=9)

Kommentar
Fra : pkjoeller

Dato : 09-09-04 22:03

Det drejer sig om en Haicom HI-303E, som er en GPS baseret på et CF-kort. Der er så sat en adapter til pcmcia på kortet. Den bærbare er en Toshiba Sattelite 35 DVD.

Jeg har efterhånden prøvet alle COM-portene (COM3 bruges til det interne modem) uden succes.

Håber dette kan kaste lidt mere lys over sagen.