/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
god dvd
Fra : mattileinen
Vist : 255 gange
20 point
Dato : 07-09-04 20:28

er der nogle der kender en god dvd som man kan gøre kodefri, gerne for under eller lige omkring 1000. i må gerne ligge et tip til hvordan man gør den dvd som i tænker på kodefri. jeg tænkte selv på en philips 728, men kan ikke finde noget om hvordan man gør den kodefri. På forhånd tak :D:D:D

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 30 point
Dato : 07-09-04 20:41

Bilka har en Eltak til 679 i denne uge! Multiregional og med DivX. Hvis multiregional er det du mener med kodefri?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 20:41

Eltax hedder den!

Kommentar
Fra : mattileinen

Dato : 07-09-04 20:48

ok en spørgsmål til hvad er forskel på multiregional, region 1 og region 2, men hælder mest til philips 728 så vil gerne vide hvordan man gør den kodefri

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 20:58
Kommentar
Fra : mattileinen

Dato : 07-09-04 21:16

dvs at når man har gjort det der står der, kan den afspille brændte dvd film, ik ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 21:21

Brændte?? Næh det er absolut ikke sikkert! Men heldigvis er der en anden side der siger at du kan
http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDname=philips+728+&Submit=Search&Search=Search&country=&orderby=Name

komparbilitet med brændte CD'er og kodefri er ikke det samme!

Kommentar
Fra : mattileinen

Dato : 07-09-04 21:38

jamen er det ikke meningen med kodefri, at gøre sådan at den kan afspille brændte dvd, eller hvordan gør man måske det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 21:48

kodefri betyder at man kan afspille købeDVD'er der er bestemt for andre markeder! F.eks udkommer hollywood producerede film hurtigere på det amerikanske market som er region 1. De kan så købes via f.eks amazon.com, før selve filmen kommer til Europa (region 2). Hvis man ikke haved regions kode beskyttelse, ville det jo betyde at ingen gad se filmen i bio i Europa fordi de allerede kunne se den på DVD!
Med brændte medier er det anderledes! Der er simpelthen nogle DVD afspillere der ikke afspille dem!

Kommentar
Fra : mattileinen

Dato : 08-09-04 08:47

har ellers bgare hørt at når dvden blev kodefri kunne den afspille brændte dvd, det sagde de ude i bilka.

Godkendelse af svar
Fra : mattileinen

Dato : 08-09-04 19:55

Tak for svaret tedd.