/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Display billede i Messenger?
Fra : rwo
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 06-09-04 11:40

Jeg har nu forsøgt flere gange... Jeg ønsker at hente mit eget billede på nettet, og indsætte det som displaybillede i min messenger.. Som eksempel kan nævnes, at jeg tog billedet af Nora Malkeko fra denne hjemmeside http://www.disney.dk/andersand/bli_kjent/portretter/dk_nora_malkeko.html .. Billedet er selvfølgelig for stort, så jeg åbner mit "Microsoft Picture It! Photo Standard 9" - det er tilsyneladende det eneste photoprogram jeg har (måske jeg skulle få installeret Photoshop 7,0 , men det fylder en del ikk? ) Inde i programet går jeg ind i "format" og "resize image" her laver jeg om i cm-målene, og tilsyneladende hjælper det (billedet stemmer bare ikke overens med de mål jeg sætter - har sat i 100%) Så gemmer jeg billedet og forsøger at åbne det i Messenger... Billedet har samme størrelse stadig... også selvom jeg klipper underkroppen af hende... Forstår nogle mit indviklede spørgsmål, og hvad gør jeg forkert.. Er billedet med Nora Malkeko låst, eller??

Tak

RWO

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-04 11:57

Du skal nok snarere ændre pixel pr. tomme
Hent dette det kan klare at resize billeder til netbrug

www.irfanview.com

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-04 12:02
Kommentar
Fra : rwo

Dato : 06-09-04 13:35

Hej BjarneD!

Tak for svaret.. Er programmet nemt at bruge, og fylder det meget??

RWO

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-04 14:33

Ja det er nemt og fylder meget.

Jeg fjerner Nora igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-04 14:34

rettelse der skulle stå fylder IKKE ret meget.

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 01-01-06 23:35

Tak for svaret BjarneD.