/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hjæælp, ville bare fixe kollegas compute~
Fra : mortend70
Vist : 249 gange
100 point
Dato : 05-09-04 13:00

Min kollegas comp. var fyldt med spyware.Tog den med hjem, pluggede den til, undtagen netværk, da jeg har adsl og den har isdn kort i. Gik fint fik den scannet med div. spyware og antivirus prg. Herefter isatte jeg mit eget adsl netværkskort for at opdatere windows osv. Og nu starter den op, men sort skærm, ingen lys i mus, eller tastatur hjææælp.
Er det strømforsyningen der er røget selvom computeren lyser og kører.
hilsen desperadoen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 13:41

Prøv at tage kortet ud igen!

Kommentar
Fra : Random

Dato : 05-09-04 13:44

Prøv at tage dit eget netværkskort ud igen.. Kan godt være det er det kort computeren ikke ka "li" eller det kunne måske bare sidde løst..
Bipper computeren når den starter op? -I så fald hvordan?

Random

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 05-09-04 14:10

Har du taget det andet netværkskort ud ???

Og for fremtiden når det ikke er din computer, er format c: enste måde at gøre det på... Så kan folk lære selv at passe deres computer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 16:24

Ja ja Luke! Siger du osse det til din gamle mor, så bliver du nok ikke nævnt i testamentet!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-09-04 19:30

Luke2000 >> så tror jeg dælme at jeg vil blive slagtet hvis jeg gjorde det hver gang jeg ordner noget
hvad ville du sige til at miste for 50000 kr

mortend70 >>
som tedd skriver tag dit eget kort ud igen evt. også isnd kortet og evt andre net kort
og så sæt det i igen og installere diverse software en for en undtagen dit eget netkort

Kommentar
Fra : darkavenger

Dato : 05-09-04 19:32

Prøv lige at tage mus og keyboard ud.... og start op - nogen reaktion?

Kommentar
Fra : mortend70

Dato : 05-09-04 19:32

øhh, kortet har jeg selfl taget ud igen. Hjælper heller ej. nej den bipper ikke . og den starter så snart den får strøm.
en sagde jeg skulle resete bios. kan ikke komme ind i bios, hvad med at fjerne batteriet på bundkortet engang !!!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-09-04 19:39

mortend70 > er der tale om trådløs mus og tastetur ??
og er du sikker på at du har sat mus og tastetur de rigtige steder ??
og kan du starte op med en startdisk ( diskette) eller cdrom og endelig
prøv at tage dit eget skærmkort og sæt i

Kommentar
Fra : mortend70

Dato : 05-09-04 19:59

har prøvet alt, undtagen at starte op uden mus + tastatur

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-09-04 23:06

har du prøvet at smide en anden harddisk i maskinen ????

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-09-04 01:37

tedd - min mor sidder som leder i en computer afdeling. Så hun spøre slet ikke mig... Men det er hvad jeg siger til hende hvis hun spør.

technet - hvis der er noget på computeren der er 50000 kr kr værd og der ikke er taget kopi... Tjaa så er de selv uden om det... Det jeg ville gøre er tage computeren med og sige "lortet virker ikke, hygge"-

Bare fordi man vil gøre en tjenste og det så ikke går som man regner med, skal man jo ikke hænges ud for det... Shit happen... Og hvis folk ikke er kloge nok til at forsikre tage kopi og andet er det jo kun et spøgsmål om tid før det går galt alligevel.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-09-04 21:11

hej
har du install.sp2
på computeren
ole

Kommentar
Fra : mortend70

Dato : 11-01-05 15:46

Alles klar igen, ud med batteriet det hjalp

TAK