/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
bundkort og cpu hjælp
Fra : evp
Vist : 475 gange
200 point
Dato : 03-09-04 17:30

hejsa håber i kan hjælpe... vi sidder med nu 2 døde computere som ikke engang booter bios.... hvad kan der være sket???? grunden til at nr 2 døede var at vi tog cpu en fra 1 og satte i 2 og da den blev sat tilbage reagere den ikke.... de starter fint og køre blæserne men mere sker der ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 18:05

lyder som om cpu'en er blevet brændt af!

Kommentar
Fra : evp

Dato : 03-09-04 18:18

Det tror jeg også at de er, men min Bror (Evp) tror at det er bundkortene der ikke virker.... har du nogle løsninger?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 18:26

cpu'en virkede (som jeg forstår det?) i den anden PC? Det var først efter i havde sat den til den første at den ikke virkede?

Kommentar
Fra : evp

Dato : 03-09-04 18:29

ja... men når vi sætter et andet grafik kort i den der ikke virkede så bliver den varm af h......... til....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 18:35

Tror ikke i skal experimentere for meget! Lyder som om der er overgang i bundkortet

Kommentar
Fra : evp

Dato : 03-09-04 18:44

Kender du noget til regler for erstatning? jeg mener, om de skal erstatte de to cpu'er?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 18:48

Puha!! Nu er det jo jer der har sat dem i. Jeg tvivler på at der ydes nogen garanti på det! Hvis det var et autoriseret PC værksted var det deres ansvar!

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 03-09-04 23:23

det var vel ikke 2 amd cpuer de kræver lidt håndelag at sætte i kernen knækker utrolig nemt på den når man monterer køleren

Kommentar
Fra : evp

Dato : 06-09-04 14:26

det er 2 athlon xp på 1600 mhz og 1800 mhz

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 200 point
Dato : 07-09-04 16:12

prøv at sætte dem under en lup og se efter skader på kernen særligt i hjørnerne
hvis de er skadet kan i godt skyde en hvid pind efter garenti.
alle forhandlere der sælger disse cpuer har en advarsel om at de anbefaler at det kun er fagfolk der monterer køleren

Godkendelse af svar
Fra : evp

Dato : 27-09-04 14:26

Tak for svaret phg1. de er brændt af....

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 27-09-04 15:50

takker for pointene
er glad for at kunne hjælpe