/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Nero/CloneCD Data/Musik
Fra : Gambrinus
Vist : 405 gange
99 point
Dato : 30-08-04 15:09

Har efterhånden brugt disse programmer længe.
Jeg er dog aldrig blevet klog på, hvilken forskel der egentlig er på,
når man kan vælge at brænde :
Data / Musik / DVD disk i Nero.
Data / Audio / Game / Multimedia disk i CloneCD.
F.eks. om man brænder MP3 som data eller musik, er det ikke ligemeget eller hva' ?
Måske et dumt spørgsmål, så mindre seriøse svar godtages også.
Gambrinus

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 30-08-04 15:44

der er ingen forskel på data cd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 15:47

Hvis du brænder mp3 som audio/musik bliver mp3 filerne konventeret til wave eller cd format! Du kan altså kun få ca. det der svarer til en almindelig købe cd, på en brændt cd! Hvis din cd afspiller kan afspille mp3, kan du brænde mp3 som data og så typisk få det der svarer til 10 cd'er på en brændt cd!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-04 16:53

Ja selvfølgelig. Hvis jeg brænder MP3 filer ned på en Cd, er der ingen forskel på Data og Musik. Men hvis jeg brænder Wave eller et andet format og vælger MP3 Cd, vil converteringen foregå under brændingen. (Jeg har fortjent point hva' )
Så har vi lige CloneCD tilbage. CloneCD laver jo en rå kopi af en CD.
Hvorfor kan man så vælge forskellige formater ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 17:24

Fordi du normalt ikke behøver en større analyse af kopibeskyttelsen når du kopierer en Audio CD! Men forøvrigt er clonecd ikke egnet særligt godt til audio, i følge hvad de selv skriver om deres produkt!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-04 17:48

Jaaamen ???
Jeg kan huske XCOPY til floppy'er, der simpelthen lavede en rå kopi af en diskette.
Bit for bit også ude i spor 40, 41, 42 ...
Jeg mente CloneCD var noget lignende.
Så sku' der da ikke være forskel på formaterne vel ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 18:43

Har osse selv brugt clonecd til audio uden problemer, men de skriver selv at den ikke er særligt velegnet til audio

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-08-04 21:20

Ikke fordi jeg er fedtet, men jeg forhøjer lige, for at se om der kommer flere kommentarer.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 99 point
Dato : 31-08-04 23:26

der er ikke forskel på formatterne i Clonecd, men der er forskel på hvordan den laver en 1 til 1 kopi! For at lave en copy af et kopisikret spil, springer den nogle gange nogle sectorer over eller ignorer noget andet, så man kan jo sådan set ikke kalde det 1 - 1 kopi! ved almindelig data og adio laver den dog en ægte 1-1 kopi!

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-09-04 07:38

Tak for svaremne begge 2.
Ja så blev jeh da lidt klogere.
Man skal lære, så længe man har en lever.
Gambrinus