/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
MUS DER "FRYSER"
Fra : masteraugust0
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 29-08-04 21:31

Hej

Jeg har et problem med en mus der fryser.
Efter opstart kan den køre , nogle gange i minutter og andre gange sekunder , før den fryser .
Har prøvet med flere forskellige mus uden held
Ideer til løsning modtages m/kyshånd
Pcen er en AMD 1800mHz der kører m/XP Pro

Masteraugust

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-08-04 21:38

søg for spyware eller virus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-04 21:38

Det har min mus også gjort et par gange.
Jeg fandt ud af, at tage installations cd-rommen til musen og "køre det ind" i computeren igen.
Det hjælper i et godt stykke tid.
Ved ikke om det er det samme hvis det ikke er en trådløs mus du har.

mvh dova

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 29-08-04 23:08

hej du med det lange navn. Og tilfældigvis lige nu har jeg prøvet det!!!!!!!!!!
Hiv musen ud af stikket - sluk,sæt musen i stikket og genstart computteren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-04 23:21

Er der gule advarselstrekanter inde under enhedshåndtering?

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-04 23:53

Det kan jo være utallige ting, der kan være i vejen... (Antager at du har tjekket for virus)

Hvis det er softwarerelateret:
- Skærmdriveren skal opdateres
- Opdateringer mangler fra windowsupdate

Hvis det er hardwarerelateret:
- USB-driverne skal installeres
- rammene kan være defekte
- Du kan have en konflikt med lydkort, netkort, skærmkort osv.

Løsningen:
Jeg tror enten det er en eller anden USB-enhed eller din skærmdriver, som laver problemet.
Hvis din mus eller tastatur er USB, så prøv at sætte en USB/PS2 adapter på. De plejer at følge med fra ny.
Har du andre USB-enheder som webcam, printer eller kortlæser etc. så prøv at fjerne dem.

Ellers prøv at opdatere din skærmdriver...

Virker det ikke er det nok tid at prøve at kigge i din log efter crash-hændelser:
under indstillinger>kontrolpanel>administration>logbog kan du se program- og systemfejlposter.
Der fremkommer et rødt kryds, hvis der har været opstået alvorlige fejl. Der kan du være heldig at finde ud af, hvad der har forårsaget at din maskine crashede.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 29-08-04 23:56

Du kan forresten lige prøve at trykke CTRL+ALT+DEL næste gang den fryser...
Hvis du ikke kommer ind i joblisten, så er det ikke musen, men maskinen der fryser

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 30-01-05 23:13

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-01-05 23:59

fandt du problemet?

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 31-01-05 00:43

Nej...desværre.
Men efter udskiftning af bundkortet(pga. 2 krydsede ben og en efterfølgende kortslutning) er problemet væk.
Finder aldrig ud af hvad det var , men hva...

Masteraugust