/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
AMD 64 / P4
Fra : Studerende4444
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 28-08-04 15:23

Hvad er forskellen på AMD 64 på f.eks 2 ghz og så P4 på 3 ghz
får man det samme for pengene

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-08-04 15:29

Lige meget hvad: KØB AMD, pentium er en mærkevare, hvor du får lov til at betale for mærket, desuden har intel ikke lavet 64 bit processore endnu. de siger godtnok at de opfandt det først, man at der ikke var marked for det. da AMD så udgav hammer-serien (64 bit) kunne man på www.homshardwareguide.com læse at intels direktør spåer at i år 2006 vil alle bruge 64 bit processore. selv min AMD XP 2600+ yder det samme som en P4 2800.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 15:29

Næh du får betydeligt mere for pengene med en AMD 64!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 15:30

Vil nu osse mene AMD er en mærkevare!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-08-04 15:33

der er jo ikke andre mærker. det er næsten monopol. men Pentium er stadig langt dyere i forhold til ydelsen. den eneste ulempe ved AMD er at de brænder hvis man overcloker, og har for lidt køling, men det er jo slet ikke nødvændigt med en AMD. en AMD blir ved til sidste dråbe, mens en P4 bare blir ustabil og lukker ned.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-08-04 15:36

hmm. det hedder åbenbart kun www.tomshardware.com men det er det samme.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 28-08-04 15:42
Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-04 15:45

det er rigtigt. min kører osse reelt kun med ca. 1800 mhz, man får lisså mange ydelses point i sisoft sandra 05 (tror jeg det hedder) som P4 2800. det er endelig noget at intel vil begynde at opgive deres mhz på samme måde som AMD.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 15:46

Ja 1.8 Ghz er den reelle clockfrekvens, men det har ikke den store betydning mere! Der er meget mere der afgør hvor hurtigt en processor kan køre! Så AMD kalder den så for 2800+ netop så folk kan sammenligne med Intel cpu'er. I en benchmarkstest vil en 2800+ ligge på linje og måske lidt højere end en Intel P4 2800 GHz.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 15:49

Kunne ikke være mere enig xyzzygy! Overtag bare fra her!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 15:49

Hvis der altså er flere spørgsmål?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-08-04 15:52

tak for respecten. oh du tedd det ligger højt på ranglisten.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 28-08-04 15:56

ok det er lækkert at vide.... så det er altså lidt ligesom MAC computere. Når der står de kun kører med 800 mhz, så skal man i virkeligheden ikke sammenligne med pentium.
Producenterne skal altid overdrive. Jeg var ude at købe støvsuger her for nyligt. Med STORE bogstaver stode fx at denne støvsuger yder med 1500 W og en anden måske med 1800 W og en tredje med 800W.
Hvad ville i købe. Sikkert den med 1800W. Det er det der lyder vildest
men det er faktisk bare hvad støvsugeren bruger i strøm. Så man får en noget større el regning med den på 1800 W

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 28-08-04 15:57

Tak for svaret xyzzygy.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-08-04 16:05

selv tak du

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 16:12

Skrev jeg virkelig Intel 2800 GHz!!! Sådan en processor kunne nu være sjov at ha, hvis resten af hardwaren kunne følge med!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-08-04 18:11

www.komputer.dk har netop lavet en atikel i dette mådnes blad komputer for alle "vælg den rigtige processor" (sådan køber du pc bedst og billigst)