/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
mangler strøm på batteriet??
Fra : Melander
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 07-07-02 20:17

Hej Alle

Jeg har en Toshiba T2130CT, men den vil ikke lade batteriet op, jeg går ud fra at det er fordi, jeg kun har et alm. kabel til den, jeg mener nemlig at på det rigtige, sidder der en omformer.

1:Hvor kan jeg finde sådan et, og hvad koster det??.

2: Kan man købe win95 på disketter, og hvor , til hvad??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-07-02 20:37

Hvad er det for et kabel du har? Hvilke stik sidder der i enden?

MVH

viskinge

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-07-02 20:41

hej viskinge

Det er et alm kabel, jeg kan ikke huske havd de kaldes, men det to ben til stikkontakten, og i den anden ende, er der et stik med to huller i, det er fladt, cirka 8mm tykt og 15 mm bred.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-07-02 20:42

hej viskinde

det er magen til det man bruge i video og tv osv. alm 220 volts ledning.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 08-07-02 07:27

Man KAN godt skaffe Win95 på disketter men det klæver mange disketter Hvis du har netkort i din pc kan du bare koble den op til en stationær pc med CD - Rom drev og installere Win95 den vej igennem

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-07-02 08:15

SANTA

det ved jeg godt, den fylder 13 disketter bare som opdatering til 3.11

mvh Melander

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-07-02 12:08

Hej Melander,

hvorfor prøver du ikke den der harddisk adapter jeg har foreslået dig før... den koster kun 55,- kr. umiddelbart, Sandberg har også en men den koster vist nok omkring 160,- kr. men så ka' du da i det mindste koble din bærbare Harddisk på din PC's IDE kabler... og så evt. kopiere win 95 CD-rommen over på den, putte den tilbage i den bærbære og så gå videre derfra med installationen af Win 95...

damn... jeg glemte vist lige at det var vist nok kun en 550 Mb harddisk du havde... Så ku' du jo evt. opgradere den, Toshiba T2130CT sku' ku' klare en harddisk på 6 Gb... så bli'r det rigtig Blær...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-07-02 13:00

Hej starup

Mener du man kan få 6gb i den, det kunne dæleme være kanon, de 502 mb jeg har nu, sparker ikke rigtig r.. :)

Jeg har et netværkkort, der passer i den, men jeg kan ikke få det installeret får jeg har fået fat i win95 på disketter, den skal nemlig bruge en masse dll filer og et par andre.

Hvis jeg får det netværkskort installeret, kan jeg jo bare koble den på min stationære pc, og så overføre alt det jeg vil.(hvis man havde 6gb)

Jeg kan desværre ikke finde nogen forretning der sælger harddiske til den, for en alm. harddisk, passer vel ikke i den.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-07-02 14:03

Hej Melander,

jeg ka' ikke huske om det var 3 eller 6 GB, men jeg er ret sikker på at det var 6 Gb, men jeg ved selvfølgelig ikke hvor dyr sådan en harddisk er...
nej desvære passer en alm. 3,5 " harddisk ikke i en Bærbar, den bærbare bruger en 2,5 " harddisk...

Men jeg vil lige prøve at finde ud af det, også hvor meget den ka' klare og hvor man evt. ka' få fat i en...

Mht. Netværk, så vidt jeg husker kører du Win 3.11 på din bærbare nu...

så det næste er lidt off topic i forhold til dit spørgsmål... men jeg tænkte at det måske ku' være rart at få netværket til at funke i Win 3.11 hvis det ka' la' sige gøre... indtil du har kunnet få Win 95 på den...

du ka' hente en TCP/IP protocol til Win 3.11 her -->
ftp://ftp.microsoft.com/softlib/mslfiles/wfwtcp.exe

TCP/IP-32 3.11b for Windows for Workgroups
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q99891

et par linjer ned på denne side kommer der en lille forklaring på hvordan TCp/IP ka' sættes op på en Win 3.11 maskine, samt der er en fil til at downloade.
Making TCP/IP-32 for Windows 3.11 work
http://lib.nmsu.edu/CD-ROM_LAN/tcp32.html

her er lidt info om Microsoft Windows for Workgroups Version 3.11, med skærmbilleder.
http://toastytech.com/guis/win311.html

desuden er der en side fra et Univeritet i Texas, der har en lille step på step
http://www2.uta.edu/network/dhcpwin3.htm
jeg håber disse 2 sider med skærmbilleder kan udgøre det visuelle til linket med "Making TCP/IP-32 for Windows 3.11 work"

og til sidst men ikke mindst en på dansk her -->
http://www.kalkunen.dk/phpbb/viewtopic.php?topic=523&forum=14&0

foresten fik du budt på de 8 mb ram blokke til Toshiba'en? (dem der kun kostede omkring en 15,- kr.)
http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1014331187/_32654953/SR10-13-4AA865ED000323

håber det ka' bruges indtil da...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-07-02 14:31

hold hold starup

Jeg HAR windows 95 på min toshiba......

mvh. Melander

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-02 15:43

Hej Melander,

oki doki... var jeg ikke lige klar over... beklager...

ang. harddisk så ser det endda ud til at din Toshiba T2130CT, sku' understøtte denne 10 GB 2,5 " harddisk...
http://www.pcconnection.com/scripts/showcase/productdetail.asp?product_id=229541&vendor=Simpletech
den koster godt nok $269.95 (hvis $1,- er lig med ca. 8,- kr. så bliver det ca. 2160,- kr. (noget højt sat da jeg har brugt hele tal 270 X 8))

damn... det ser sgu' også ud til at den understøtter denne her 20 Gb disk...
http://www.provantage.com/scripts/go.dll/-s/fp_65125

det ser ud til at være fordi der bliver "EZ Drive Disk management", hvad der f.eks. også bliver brugt ved alm. PC'er hvis de får en harddisk størrelse der er større end den de ka' understøtte i BIOS...

ang. batterier så er der også denne side hvor de har det til $85.00
http://www.shoplaptop.net/nimbatfortos4.html
men jeg mener jeg har sendt det link før, sidste gang du nogenlunde spurgte om det samme...

det ser også ud til at Toshiba T2130CT kan klare 32 Mb ram, men det ser desvære også ud til at ovennævnte Auktion fra forige indlæg, med Ram er lukket...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 08-07-02 22:04

Tak for svaret strarup.

Du er ret god til det med at finde alle mulige links.

Et nyt stik med omformer på og en ny harddisk render op i ca. 3000,- det er dæleme for meget at ofrer på en 7 år gammel maskine.
Tak til alle for deres indlæg.

ps.Hvis der er nogen der finder noget billigere vil jeg gerne høre det, evt en mindre harddisk.

mvh Melander

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-07-02 22:51

Hej Melander,

de har en 15 GB til en 999,- kr. men jeg ved desværre ikke om Toshiba'en understøtter den... men jeg går da udfra at der er en stor sandsynlighed for det... ellers spørg forhandleren først... (måske de har en 6 Gb 2,5" harddisk til en noget billigere pris, eller en brugt)
http://www.computersalg.dk/gruppe.html?gruppe=50

men den er da noget billigere end den anden harddisk... så håber jeg bare toshiba'en understøtter den... Men hvis den også får EZ-drive... vil jeg mene at det er muligt...

ellers prøv at kontakte ham Bjarne Hansen fra dette link... måske han har noget evt. brugt til en rimelig pris...
http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1014331187/_32654953/SR10-13-4AA865ED000323

mvh.

Strarup