/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
windows registrering på nettet
Fra : katskat
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 26-08-04 19:01

Hvordan undgår man at registrere windows xp på stuecomputeren, når man har brugt registreringsnøglen på kontorcomputeren.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-04 19:06

Det kan du ikke! Windows skal aktiveres, og dertil skal man bruge produktnøglen til!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 20:04

...og skulle nogen påstå noget andet skal du bare huske, at det ikke alene er ulovligt, men MS gør hvad de kan for at forhindre, at ulovlige kopier kan opdateres og uden opdateringer vil din Windows hurtigt blive ustabil.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-08-04 20:30

Du kan bare bruge samme nøgle og lave "telefonregistrering" og så holde dig fra nettet med den comp. Men det er stadig ikke lovligt.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 26-08-04 22:52

Der er forskel på registreing og aktivering. Du behøves ikke at regristere, men aktivere skal du! Og det kan du somsagt ikke på 2 computere.

Jeg kører en crack, XP pro, som virker i et år. Der er ingen begrænsninger på andet en tiden. Jeg kan opdatere når som helst, og jeg kan sende fejlrapport uden problemer!

Du er nok nødt til at købe en lincens mere, eller finde en crack.........

Er det pro eller home edition?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-08-04 22:59

Det kunne jo tænkes at der menes telefonaktivering (det andet har jeg ikke hørt om) sådan forstod jeg det, og hvorvidt enkelte kan få det til at køre ulovligt ændrer ikke på de problemer man ofte støder på, bl. a. her på Kandu, og som ofte bunder i at der er tale om ulovlige kopier.

Kommentar
Fra : katskat

Dato : 27-08-04 09:19

Hej Chrillemand

Jeg kører med en original xp home, og har naturligvis registreret den ene computer hos Microsoft. Når du skriver Crack, er det så hele "programmet" der er cracket eller kan man finde en "cracket" aktivieringsnøgle et eller andet sted. Ex Kazaa eller crack.com?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-08-04 18:48

Telefonaktivering - men stadig ikke lovligt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 18:56

Uanset hvad man kan eller ikke kan så er det aldrig smart at bekendtgøre det i et åbent forum uanset om det er tip eller svar på spørgsmål. Det er ren ammunition til AGP som gør det surt nok med deres argumentationer for at vi alle sammen skal betale for dem der snyder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-08-04 18:57

AGP = APG sorry

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-08-04 23:35

Det er en CD jeg har fået foræret, og jeg mener bare det er en ren kopi af en xp pro cd, og så har fundet nogle aktiverings cracks til.
Det er forkelligt fra pc til pc, selvom man bruger den samme crack og cd.

Ved ikke om pro cracks virker på home edition, men jeg har en du kan "låne" via msn..... Men en til både home og pro, og en som kun er brugt til pro......

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-08-04 23:40

Til BjarneD. Ved godt det ikke er særlig smart at offentliggøre, men der vil altid være dem der snyder. Og sådan en som mig der sidder med egen computer, og kan formatere selv, vil jeg da hellere spare de 1000 bobs eller hvad det nu koster og formatere en gang om året, end at købe en licens.......

M.v.h Chrille

PS: Hvad er AGP?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-08-04 09:49

AGP er en skrivefejl, men APG er det advokatfirma der vil kræve erstatning fra dig når de finder dig.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-08-04 12:42

hvordan kan de gøre det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-08-04 12:55

De kan få en kendelse i fogedretten til at få udleveret navn og adresse bare de har beviser på, at du har omgået rettighedsreglerne. Du er jo godt i gang med at levere beviser

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-08-04 13:44

hehe, ja, men de ved ikke hvem jeg er jo.... Kan de finde mig via min pc?

Hvad er straffen/bøden?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 13:46

næh men de kan finde dig via Kandu! Du er jo tilmeldt med en email adresse her, så du er rimelig nem at spore!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-08-04 13:47

Nemli'!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-08-04 13:49
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 13:51

Nu er det ikke fordi jeg tror de gør det, men der er visse ting det ikke er så smart at lægge ud i et åbent forum! Det kan selv pædofile forstå desværre!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-08-04 15:34

Hehe. ok. Men hvad er straffen? Nu hvor jeg er igang kan jeg så bare give katskat de aktivering-ulovlige-ting-der, (hvis han altså vil have dem) og så glemme det hele? Eller eller jeg nemmere at opspore?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 15:40

Du blir sgu ved! Du kan jo spørge på http://www.antipirat.dk/

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-08-04 15:58

allright, allright. slap lige af ing! Nu var jeg jo igang, men jeg kan da godt se ud af det i skriver at det ikke er særlig smart, selvom I ikke skriver.
Stakkels katskat!

PS dit link virker ikke!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-08-04 19:44

Der kan du bare se du er allerede banned

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 20:21

Nu virker begge links vist igen

Kommentar
Fra : katskat

Dato : 29-08-04 09:33

Sikke en livlig debat! Jeg ved skam godt at det er ulovligt, men foreløbig har jeg jo heller ikke gjort noget. Jeg har alle de crakkede koder jeg skal bruge, men det er den famøse registreringsnøgle jeg mangler for at aktivere programmet. Men hvis det ikke kan lade sig gøre, kan jeg blive nødt til at installere en 98 version, den kører da også ok, men give 800 kr eller hvor meget det er, for en xp mere, det synes jeg sgu er røverin når man har købt den en gang.

Katskat

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 12:00

Vel er det røveri, men det er da endnu mere røveri, at du ikke kan bruge din betalte version hvis der sker noget med din computer så du må købe en ny. For det må man ikke med OEM versioner.