/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trend Micro Antivirus el. Avast Pro
Fra : wezzler
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 26-08-04 09:42

Jeg skal vælge mellem Trend Micro Antivirus el. Avast Pro.

Hvilken er bedst?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 26-08-04 09:53

Norton elle panda, men hvis du skulle vælge så trend micro antivirus. avats er god mod de underlige viruser, men trend micro antivirus er god mod de nye.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-08-04 11:12

Du behøver ikke at vælge, men kan udmærket køre flere programmer.
Jeg har "symantec" antivirus, og kører regelmæssigt en free online scanning fra Trend Micro, som nogle gange finder "noget" .. nogle mener det er "livrem og seler" .. men det er ganske gratis, og yderst effektivt.
/PG

Kommentar
Fra : peque

Dato : 26-08-04 11:14

tja, jeg sværger nu mere til McAfee, men i den version der hedder 7,1... det bruger vi indenfor bankverdenen!!!men det vel også et spørgsmål om smag og behag... Men jeg kender op til flere der er utilfredse med norton, hvor det ikke tager det den skal!!! Men har kun hørt godt om panda!trend er nok det bedste bud af de to muligheder du giver!!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-04 12:25

Generelt er de fleste virusprogrammer gode. Dog er nogle programmer især gode til en type virus, medens andre er bedre til en anden type virus.
Men man ved jo aldrig hvilken type virus man bliver ramt af. Så det jeg vil sige er:

Hvis computerfolket ville være lige så påpasselige med hvad de surfer ind over og klikker på, som de ville være for at undgå at få ridser i lakken på deres nysplintret funklende bil, så ville risikoen ikke være så stor.

De fleste der bliver ramt af virus, er mennesker der er hurtigere på klik-fingren, end de tænker!

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-08-04 15:51

Jeg skiftede til AVAST antivirus sidst jeg fik virus. Det var den der FOOL virus der kan ikke lige huske det rigtige navn på virusen. Havde Norton på dette tidspunkt og ved ikke hvorfor jeg kunne blive smittet med den uden norton opdagede det.OBS Den scannede selv efter opdateringer.

Jeg kunne ikke fjerne virussen med Norton men kun finde den. Jeg kiggede så efter et værktøj til at fjerne den og der fandt jeg AVAST som jeg bruger i dag og ikke vill bytte ud meget noget som helst lige pt.
Jeg har Pro versionen og den indholder mail scan, Script scan, Java scan osv. Ved ikke hvad de andre versioner indholder. Men med mine erfaringer kan jeg kun anbefale AVAST

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 50 point
Dato : 26-08-04 18:56

Ja, jeg er også til Avast. Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet.
Så absolut "meget for pengene"

Avast finder du her: http://www.avast.com/i_kat_6.html

Guild-> Jeg er helt enig med dig om at man har sit faste antivirusprogram og derudover lave et onlinescan i ny og næ..

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 28-08-04 11:39

Tak for svaret arlet.

Det blev Avast