/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Processorhastighed ??
Fra : kajsvaj
Vist : 562 gange
120 point
Dato : 25-08-04 11:32

Hvordan kan jeg se hvilken hastighed en computers cpu har ? Uden at skulle ind i kabinettet altså.

Beskrivelser her fremfor links foretrækkes.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-08-04 11:38

Start-Kontrolpanel-System

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 25-08-04 11:39

egenskaber for Denne Computer

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 12:22

Ja, og evt. i bios hvor du evt også kan ændre den!!!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 12:22

Ja, og evt. i bios hvor du evt også kan ændre den!!!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 12:22

Ja, og evt. i bios hvor du evt også kan ændre den!!!

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 25-08-04 12:26

jeg syntes ikke jeg kan se nogen hertz under system...

Hvordan kommer jeg ind i biosen ?

Jeg ville nu helst noget man kan direkte fra windows

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-08-04 12:42

Med dette program kan du se alt hvad der rører sig i din computer også din CPU, et godt værktøj at have http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-08-04 12:44

Glemte at skrive, at det er freeware program.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 25-08-04 12:50

kajsvaj tjek under egenskaber for "Denne Computer" det står som regl under "Generalt"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-04 12:57

Dette program er også gratis og kan fortælle dig næsten alt om din PC : http://www.majorgeeks.com/download181.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-08-04 13:10

Det er bare en ældre udgave af det samme Molo. Aida er blevet solgt og hedder nu Everest og er stadig gratis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-04 13:21

Tak bjarneD

Den vil jeg straks hente

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 25-08-04 13:45

Når jeg kommer til en ny computer vil det tage mig lidt for lang tid at downloade et program og installere det før jeg kan se hvor hurtig den er.

Når det ikke står under system, er biosen så eneste anden mulighed ?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 120 point
Dato : 25-08-04 14:26

Hastigheden aflæses normalt under opstart i POST (hvor drev indlæses og RAM testes), som på mange nyere BIOS systemer er dækket af et opstartsbillede. Dette opstartsbillede kan på mange fjernes med tryk på F1 eller hvad der ellers er foreskrevet i bunden af skærmbilledet

Godkendelse af svar
Fra : kajsvaj