/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Programmet kræver DOS! Hvad gør jeg?
Fra : JaMark
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 22-08-04 15:14

Jeg har lige efter lang tids søgen fået fat i spillet "Quest for Fame". Problemet er bare, at når jeg prøver at installere spillet, får meddelelsen: "You must have version 6.2 or later of DOS installed to play this Virtual Music game." Men da spillet er gammelt, er det jo nok ikke problemet! Jeg har XP. Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 22-08-04 15:19

Xp har det ikke bestemt godt med dos (nægter). jeg havde et mariospil, men nej. det kunne den ikke li. så ingen mario til mig og ingen Quest for Fame til dig. hvis du virkelig insisterer kan du installere en tidligere version af win. men så godt et spil er det nok ikke.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 22-08-04 15:34

har lige søgt på google efter en DOS emulator, der findes mange, så du må prøve dig frem, men det lysner da i tilværelse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-04 16:00
Kommentar
Fra : Gertz

Dato : 18-01-05 11:44

Tiltider kan man være heldig når man skal installere et gammelt dosspil, ved at højreklikke på filen og vælge kør som dostilstand el. lign. under egenskaber og kompatibilitet. (Det kan evt. være nødvendigt at kopiere filerne ind på din harddisk)

Jeg kan pt. ikke uddybe det nærmere og da jeg pt sidder ved en computer med WindowsNT og bruger Internet Explorer 3.0 ikke har mulighed for selv at se efter. :)

Mvh Michael