/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hvor stor hardisk?
Fra : jslp
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 22-08-04 11:50

jeg skal til at købe en ny pc. mit spørgsmål er så hvor stor en hardisk har jeg brug for til at kopierer dual-layer dvder, eller sagt på en anden måde hvor meget fylder en dvd maximum på harddisken
på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Clausskeldal

Modtaget 110 point
Dato : 22-08-04 11:57

Hejsa jslp.

En dvd vil fylde ca 8 gb inden du ripper den så kan du få den ned på 4,2 gb.

harddiske i dag vil jeg nok købe den her ikke for dyr og der er plads nok

Seagate 200,0 GB - SATA150 - 7200/8192KB (Husk Powerkabel - 420170) 989 kr

og dvd rip program kan du få her http://www.exporters.com.sg/showroom_item.asp?id=48834

M.V.H claus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-04 13:26

Idag kan det ikke svare sig at købe harddiske under 120GB. (4 - 5 kr. pr. GB)
Der er ikke noget at hendte hastighedsmæsigt ved SATA harddiske, før SATA 2 kommer på banen. Dog er kablerne tyndere, hvilket giver et bedre airflow gennem kabinettet.
(Har selv 2 SATA i RAID 0 og 2 PATA harddiske ligeledes i RAID 0 og PATA harddiskene er faktisk de hurtigste).
Er det en PC du har tænkt dig at samle selv eller en du køber færdig ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 22-08-04 14:01

EDBpriser er altid en god idé når man skal have ny hardware.
120 GB er en okay størrelse, men man kan li'så godt købe rigeligt. Så meget mere koster de store ikke.
Og lige en kommentar til det med airflow i kabinettet: Om kablerne er bredde eller tynde gør ingen væsentlig forskel mht. luftgennemstrømning. Men de tynde kabler er da klart nemmere at håndtere.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-04 14:24

Helt enig. Jeg mente bare at 120 GB, er det mindste, det kan betale sig at købe.
Med hensyn til airflow, kommer det jo også helt an på, hvor omhyggelig man er med at pladsere sine kabler. Man ka' jo også bare købe runde IDE-kabler.
Jeg forstår heller ikke, hvorfor man udvikler en ny teknik (SATA) og ikke tænker på at lave en eller anden form for lås på stikkende. De sidder meget løst.
Det jeg ville pointerer var, at SATA ikke er hurtigere end PATA.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : jslp

Dato : 22-08-04 15:43

Tak for svaret Clausskeldal.