/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BIOS OPSÆTNING
Fra : frederikshavn
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 21-08-04 16:02

Jeg har hørt at man jan lave nogle indstillinger i biosen,så at ens pc kører lidt hurtigere,men er ikke meget for at begynde selv at rode der ude,er der nogen der kan fortælle hvad de optimale inds.skal være,for at det kører lidt hurtigere
Bundkort-MSI K72N delta
CPU.amd xp3200+
Har de nyeste opdt.til bundkort+bios
OS-win xp pro,med alle opdat.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 21-08-04 16:17

Din computer ser ellers ok ud, men er du blæretypen kan du presse nogle ekstra kræfter ud af processoren. du går ind i din bios, og finder clock frekvenzen. den er typisk 166 Mhz. jeg ændrede dette (på min 2600+) til 185 mhz så nu kører den som en 2800+ men det er osse vigtigt med køling, ellers går der ild i skidtet. prøv af forøge clocken med lidt af gangen. du kan måle temperaturen med et program der hedder speedfan (find det selv). og den må helst ikke komme op over de 65 grader

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-04 17:07

Hvorfor gå ind og rode, når du ikke kender noget til det? Du risikerer bare du skal til at resette bios, eller i værste tilfælde udskifte den, eller bundkort/processor! Hvad er det der ikke går hurtigt nok? Det kunne jo skyldes noget andet!

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 60 point
Dato : 21-08-04 17:37

Enig med Tedd.
Det lyder som om, du skal sætte dig lidt mere ind i tingene, før du begynder at lege med overclocking.
www.overclocking.dk er et godt sted at begynde.
Husk for gud's ( og din egen ) skyld, at tage backup, før du går igang.
En ting er, at man bliver nød til at resette BIOS, når den går i spunk ved OC.
En anden ting er ( hvad jeg tit har oplevet ) at Windows bli'r smadret, så det er nødvendigt, at geninstallerer hele dynen.
Ellers god fornøjelse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-08-04 17:56

Det var heller ikke vedens bedste forklaring du fik af "overklokkeren", det er jo ikke lige ild der er problemet, men når du forøger frekvensen vil varmeudviklingen stige og får du ikke dette nedsat temperaturen med køleren vil du kunne risikere, at din CPU bliver langsommere når du har brugt den relativt kort tid og måske ender med at gå død.
Gambrinus og Tedd har 112 % ret, lad være når du ikke har sat dig grundigt ind OC

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 21-08-04 18:32

Tak for svaret Gambrinus.der var da nogle gode tips