/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Headset, forskel på højre og venstre ?
Fra : zikki
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 18-08-04 22:20

Hejsa, jeg har lige købt et Logitech USB headset 30, til over 500 kr, nogle gange spiller jeg cs, hvor jeg har ledning og microfon i højresiden, så hvis en skyder på højre side, høre jeg det i venstre side, og omvendt..

Ja så kan jeg jo bare vende mit headset om...

Men på billedet på pakken har manden både microfon og ledning i højreside, hvorfor er det så omvendt ved mig ?
er det mit nye headset, eller er det fuldstændig ligemeget hvilken side microfonen sidder i ? ( bare lyden ikke bliver dårligere )

Mvh zikki

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:32

Du kan vel bare vende headsettet så det passer og svinge mikrofonarmen rundt? Eller på nogle headset kan microfonen placeres frit i højre eller venstre side?

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 22:34

ja det kan jeg, så har jeg nemlig den rigtige lyd, men jeg har microfon og ledning i venstre side, og manden på pakken har det i højre ! hvorfor kan jeg ikke have det ?

Nej man kan ikke placere den frit

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:35

Kan se på headsettets specifikationer at microfonen kan anbringes i begge sider!

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 22:36

Altså på mit headset ? Logitech Premieum Stereo USB Headset 30 ? ? ? ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:36

Måske er billedet spejlvendt eller headsettet er ikke plugget til så det vender forkert! Det er jo nok ikke en teknikker der har taget fotoet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:37
Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 22:38

Hvordan kan man vende et usb stik forkert :S, så du tror altså det er ligemeget at jeg har min microfon i venstre side ? selv om manden har den i højre ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:39

Forøvrigt kan det fås billigere over nettet!
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96901

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-04 22:39

Du ved ikke om det virker, det "manden på pakken" har på
Det kan også være en anden model han er fotograferet med. Det kan også være at billedet er spejlvendt for at give et bedre indtryk på pakken.

Der er mange muligheder, og du bliver sikkert glad for at det virker, selvom du ikke kommer til at ligne "ham på pakken".

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 22:39

Jeps det er præcis det der

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:41

Ja det da bedøvende! En anden mulighed er måske at du har en eller andet form for reverse stereo sat til, enten i spillet eller lydkortet?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-04 22:41

Din microfon kan jo vippe op og ned så det passer efter hvad vej dit sæt skal vende.
Du skal ikke altid regne med billeder på pakken det kan godt være vendt i trykkeriet.
Så når det lyder rigtigt - så sidder den rigtigt.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 22:43

Altså nu kan jeg ikke finde ud af jer mere...

Er det ligemeget hvilken side microfonen sidder i ?

Tror I at det fungerer ok, selvom manden ikke ''ligner'' mig ?

og ingen stereo sat til!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:43

Gå ned og få pengene tilbage fordi billedet er forkert, og så køb headsettet over nettet, så har du sparet 150 kr mindst

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:44

Ja det er ligemeget bare microfonen peger ind mod munden

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 22:45

Hehe, så griner de vist bare af mig i butikken *GG* nah jeg beholder det bare, når det lyder rigtigt - så sidder den rigtigt. :D

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-04 22:45

Han ligner heller ikke mig

Det skal nok virke, også selvom du står på hovedet

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 22:47

Sammensat resultat af alle disse indlæg:

Hvis din stereolyd virker - så er det lige meget hvad side microfonen sidder i.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-04 22:48

tedd>

Det er da en god grund til at klage.....

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 22:48

Hvem dælen skal jeg give de point til ? i alle har jo besvaret mit spørgsmål, ! bare mig selv der ikke kan tage beslutninger :)

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 18-08-04 22:49

test det med musik
åben lyd indstillinger og flyt balancen fra side til side så skulle det være lige til
hvis det så ikke passer i spillet ja så er det der det er galt med indstillingerne i spillet

Godkendelse af svar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 22:51

Tak for svaret emesen. Ville også godt have givet dig tedd, men i begge var fine til at besvare :D
Bytte fordi, billedet er forkert JA tak,

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 22:52

Tak for et underholdende spørgsmål

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-04 22:53

zikki> Er du bange for at blive "Venstre-mand" ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 22:54

Hvis det er det link som Tedd henviser til kan microfonen jo vendes så du bestemme hvad side den sidder i.
Ingen point til mig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 22:59

Selv tak - og god fornøjelse med dit headsæt.
Eyvind.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 23:02

Hmm, hvordan dælen ville i vende microfonen til den anden side ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 23:06

Hvis det er denne som Tedd henviste til
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=103,CONTENTID=6337

så:
Den førsteklasses hovedbøjle er designet, så den er ekstra komfortabel og så mikrofonen kan anbringes i begge sider

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 23:07

Det er 100000 % det jeg har, men vil i gøre det ved at dreje microfonen, ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 23:10

Det da lettere end at sætte den over i den anden side

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 23:11

Ja men så når jeg drejer den om, det er DER lyden er forkert! ledning og mic i højre side, så er lyden forkert, men ledning og mic i venstre side er det rigtig!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 23:14

Jeg tør ikke råde dig til andet end at bruge den som du har den.
Lad lyden passe og lad microfonen sidde i den side som den vil.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 23:15

Ja ok, lad og slukke her nu, godnat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 23:17

Nu ved Logitech jo ikke hvilken computer køberen har så derfor kan den vendes så lyden passer. Alle lududgange er måske ikke ens med hensyn til højre og venstre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-04 23:17

Stil dig foran et spejl mens du kigger på billedet af headsettet og har headsettet på ørene, så tror jeg det er i orden?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 23:18

Ok vi lukker for lyden.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 18-08-04 23:19

når det lyder rigtigt - så sidder den rigtigt. :D