/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Flash usb disk problemer
Fra : Pc freak
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 17-08-04 21:00

min sony usb disk virker ikke mere og windows siger når jeg klikker på drever "indsæt ind disk i drev F:" og jeg kan heller ikke formatere den. når jeg højre-klikker og vælger egenskaber siger den at formatet er RAW. hvad gør jeg ved det?

mvh
Pc freak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 21:23

Gælder for win 2000 og XP
H-klik pådenne comp>administrer>diskhåndtering>kan du se den der og hvad viser den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 22:16

Diskhåndtering
Din USB disk ses sådan:
Disk 1
flytbar
xxx MB
online
H-klik i denne firkant (online)>vælg opgrader til dynamisk disk
Nu bør du kunne snakke med den.
Husk altid at afbryde din USB disk inden du hiver stikket ud.
Hvis den brokker sig - så vent til du har slukket comp

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 18-08-04 15:15

der står at disken er ulæselig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 15:25

Kan du opgradere til dynamisk disk i diskhåndtering

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 18-08-04 15:50

nej der står kun at det er disk 1 og at den er ulæselig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 16:06

Hmm - det lyder ikke godt.
Så skal du nok bruge det program/læser/camera som har formateret din disk.
Mit canon camera kan også lave RAW filer som bruges i specielle programmer.
Men jeg har dog ikke været ud for ikke at kunne læse drevet/disken.
Jeg har ikke prøvet denne diskette på "umulige" USB diske/kort
Men måske kan denne diskette ordne den.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.
Pas på hvad du foretager dig med denne diskette - se godt efter hvad du laver.
Og hold øje med størrelse af drev inden du evt. sletter/formaterer

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 18-08-04 17:27

programmet kan ikke finde min disk på usb-porten.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-04 17:43

Det var kedeligt, og jeg har ikke flere idéer.
Udover at RAW bruges til digital billedfiler, har jeg hørt at det også er betegnelse
for rod i partitionen.
Men hvis det er billedfiler så er det muligt at et Sony camera kan læse det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-04 20:56

Prøv at kigge på denne:
Active@ File Recovery for Windows 5.0
Powerful and easy-to-use undelete solution for FAT and NTFS-based systems. Also you can use it for floppy diskettes, and digital media (such as CompactFlash, SmartMedia, and Sony Memory Sticks)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-04 20:57

Nå linket virkede ikke, men den ligger her:
http://www.freedownloadscenter.com/Search/ntfs_s2.html

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 27-08-04 18:33

programet kunne godt læse disken, men da der ikke er nogle slettede filer på hjalp det ikke så meget.