/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Computeren kan ikke starte??
Fra : Boom.dk
Vist : 722 gange
200 point
Dato : 08-08-04 17:35

Jeg har lige haft min computer kørende og så pludselig frøs den. Jeg trykkede på reset men fik intet skærmbillede. Så slukkede jeg for strømmen, ventede lidt og tændte den igen. Nu slukker den automatisk (?) 2-3 sek. efter jeg har trykket på knappen. Den er helt ny og jeg har checket rammene, grafikkortet, harddisken, cdromdrevet og knapperne. Har taget alle stik ud og lavet CMOS reset... Intet hjalp.

Nogle der kan hjælpe? Den er som sagt helt ny og har virket fint tidligere i dag. :'(

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 17:56

Boot op fra din CD eller en BOOT diskette.

..og genistaller 'what ever' ...du burde ikke miste data af den grund

...du skriver ikke hvilket system du bruger : Linux, Win95/98/XP ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 17:59

Ps. Du burde nok have stillet spørgmålet her :

1.) http://www.kandu.dk/dk/emne/30701 (..gætværk ?)
2.) http://www.kandu.dk/dk/emne/30709
..eller her : 3.) http://www.kandu.dk/dk/emne/30601

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 08-08-04 17:59

Har du tjekket om den har det varmt??
Altså Cpu eller Gpu..

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 08-08-04 18:01

Den når jo ikke engang at kigge efter harddisken... Og temperaturen er der ikke noget galt med... Har også testet PSU'en nu... Så det kan næsten kun være Motherboard eller CPU... Jeg kører med Linux, 98 og XP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 18:03

Død BIOS !!! CMOS reset ? Har du været nede at pille ved jumpers ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hansrnielsen

Dato : 08-08-04 18:05

har du tjekket om power knappen ikke sider fast
prøv evt at kortslutte "psw-on" benene på bundkortet med en kniv eller lign, husk at den kun skal ha et impuls.. ikke et vedvarende signal!!
mvh Hans (med hjælp fra Brommi)

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 08-08-04 18:10

Ja har flyttet jumper... og taget strømmen fra først...
Har taget powerknappen fra og tændt med reset i stedet... ingen forskel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 18:16

Hvis ikke du kan komme i BIOS opsætning ? ..lyder det som om; din CPU er stået af

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 18:16

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 18:37

Molo så var det spørgsmål da stillet rigtigt!!!!!!!! Desværre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-04 18:43

Boom.dk - hvilken bootmanager har du på comp.
Hvor langt når comp når du har startet den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-04 20:12

Prøv lige at starte comp i nøgen tilstand
Start med:
skærm (helst på indbygget skærmkort)
HD
minimum ram (byt evt. om på ramklodser)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-08-04 20:14

En du selv har samlet eller en computer snedker der har samlet den?... evt udnyt garantien og smid den ind til dem igen...
mvh Brommi

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 08-08-04 22:43

Har prøvet alt, intet virkede så den er allerede på vej til forhandleren...

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-08-04 01:04

hvor har du købt den?

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 09-08-04 18:21

Deeeeet... Shg.dk *Shhh! Don't tell anyone!*

Accepteret svar
Fra : flames

Modtaget 200 point
Dato : 08-07-05 00:48

...

Godkendelse af svar
Fra : Boom.dk

Dato : 08-07-05 00:49

Lolz