/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Grafikkort til bærbare??
Fra : Try_to_help
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 29-06-02 13:29

Hej
Jeg er ved at købe en bærbar computer til skolebrug, men jeg kan selvfølgelig også tænke mig at bruge den til at spille på. Her er jeg blevet meget i tvivl om, hvor stort et grafikkort skal være for at køre f.eks Warcraft 3 og om det har stor betydning ved afviklingen af spillet hvis rammene er delt i grafikkortet. Er det i virkeligheden bedst at købe bærbare med desktopprocesser, hvis den primært skal bruges til spil??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 13:19

In article <DLgT8.95865$N46.2477930@news010.worldonline.dk>,
"Try_to_help" <Try_to_help.news@kandu.dk> wrote:

> Hej
> Jeg er ved at købe en bærbar computer til skolebrug, men jeg kan
> selvfølgelig også tænke mig at bruge den til at spille på. Her er jeg
> blevet meget i tvivl om, hvor stort et grafikkort skal være for at køre
> f.eks Warcraft 3 og om det har stor betydning ved afviklingen af spillet
> hvis rammene er delt i grafikkortet. Er det i virkeligheden bedst at
> købe bærbare med desktopprocesser, hvis den primært skal bruges til
> spil??

Hos Dell kan du få:
nVidia GeForce 4 Go m/ 64 Mib RAM.
Mobile P4
AGP x4
Skærm i 1400x1050 eller 1600x1200

Desktop CPU og grafik skal man holde sig fra i den bærbare hvis den skal
bruges på batteri

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 29-06-02 15:30

Tak for det men jeg vil gerne have en computer inden for 17500 kr!
og henvisninger til sider der har testet f.eks. geforce4go og ati mobility radeon 7500...
men som jeg erfarer kan man ikke få en computer med geforce4go til ca. den pris...
men det må gerne modbevises...med en henvisning til en side
mvh. stefan

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 29-06-02 16:06

Hey,
Du kan udemærket nøjes med et geforce II mx400 til din laptop, de er billige og velfugenrede.
Jeg har selv en computer, hvorpå jeg både spiller spil som WC, QuakeIII og halflife/Counterstrike.
Men igen, kommer jo også an på hvilken processor der sidder i den maskine du gerne vil have. F
Hvis du vil give ca. 17.500 kr for en laptop, og hvis den er ny. Kan du roligt regne med at den kan køre de spil du ønsker, hvis der sider mere end et geforce II kort i. I de fleste tilfælde vil der nok endda sidde et geforce III fort i.
At der så er meget forskel på de forskellige gforce kortss ydelser er en anden ting.
Men ja, alt over georce will do :)

//heroine

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 29-06-02 19:28

Og derudover er skal der liiiige ligges mærke til prisen kun 14995,- !!!!!!! WOOOOOOW :)

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 29-06-02 20:50

Hej misteryman
Tak for dit svar, men den bærbare du henviser til har stationær processor og et grafikkort med delt ram som en af mine kammerater har på sin bærbare og den er meget dårlig til at afvikle f.eks. Counter-Strike.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 29-06-02 22:23

hmm.. Quake har ellers også brug for en heeel del processer kraft og det spil køre fint på en bærbar med 1000 Mhz og 128 delte ram.. Så der må sgu da være noget galt med din kammys puter. :)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-06-02 23:38

Og ydermere er det et skod grafik kort som sidder på maskinen, så den ville jeg sgu ikke røre ved.

S3 Savage4 grafikchip med 8/16/32MB shared system memory, er det eneste der oplyses om grafikkortet og det er da håbløst forældet.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-06-02 23:43

Faldt over denne her :

http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464857900

Der sidder et Ati godt nok kun 16 MB, men kontakt leverandør og se om du ikke kan få den leveret med større grafikkort.

Pris : 17.000

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 30-06-02 05:15

ja oki. Hvis du er villig til at kaste flere tusinde kroner afsted på det som jeg vil kalde MEGET små detaljer, så værsgo. Computeren er så kraftigt at det kan udnytte grafik-chippen 100% , så jeg kan virklig ikke se det store problem. Det er ligesom at sige at kun en mercedes kan køre og at en honda ikke kan, fordi den er billigere?!.. Den holder sgu ikke mere. For 3 år siden, måske. Men nu? Nixen!

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 30-06-02 16:55

Misteryman... jeg vil faktisk gerne takke dig for henvisningen på den side...
hvor jeg blev opmærksom på at den samme side faktisk har et debat forum...prøv at se på den her...
http://www.laptop4u.dk/forum/read.php?f=3&i=174&t=174
mvh. Stefan

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 30-06-02 20:01

Hvad syntes du om den maskine som jeg fandt ??

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 01-07-02 11:24

En anden ting jeg har undersøgt er at det grafikkort, der sidder i den er faktisk 4 år gammelt!!

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 01-07-02 11:32

Jeg vil gerne takke for jeres ihærdighed...
og jeg giver pointe til zonker fordi han ser ud til at være den med mest erfaring på området!!
dog køber jeg ikke den puter du har henvist til....da jeg selv har fundet en lidt bedre til ca. samme pris!!