/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Asus p4b533-v - installation
Fra : olehh
Vist : 392 gange
40 point
Dato : 29-06-02 11:43

Jeg har sat et nyt MB (Asus p4b533-v) i min maskine.
Problemet er at maskinen godt nok starter, men umiddelbart efter slukker af sig selv. Og dermed forbliver slukket.
Hvad kan det skyldes ?

Kan det skyldes mit grafikkort (Asus 7100) ?

HJÆLP !
MVH
Ole

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 12:47

Hej Ole,

gider den godt starte igen når du tænder for, før den slukker sig selv igen?
kommer den med nogle Beep lyde? (hvis den gør hvor mange beeps kommer den med?)
Har du kontrolleret at alt sidder som det skal... og sidder fast nok?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : olehh

Dato : 29-06-02 13:43

Hej Strarup !
Nej, den lukker helt af og forsøger først at starte igen når jeg har taget netstikket ud og ind igen.
Ingen biblyde.
Jeg har chekket forbindelser og CPU og alt sidder vist som det skal (?)

mvh
Ole

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 14:50

Hej Ole,

lyder dæl'me noget underligt... og den når slet ikke at vise noget på skærmen når du starter den?
f.eks. så du ka' nå at komme ind og se din Bios opsætning?

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 40 point
Dato : 29-06-02 23:45

Kunne måske være at automatisk hypernation inde i BIOS er slået til.....Chekc dette, da det godt kan forsage den fejl du nævner.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 00:57

Hej Zonker,

jeg har downloadet Manualen til Asus p4b533 bundkortet, Og været den igennem med søgefunktion, samt hele kapitlet med bios'en manuelt, samt jumpers m.m. og der er ingen steder der bliver nævnt noget overhovedet med hypernation.

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : somar

Dato : 30-06-02 09:26

Hej Ole

Hvis du har lydkort på bundkortet, prøv at tilslutte en højttaler til lydkortet. Måske kan du høre, hvad bundkortet fejler ved hjælp af ASUS nye POST Reporter.

Prøv at skifte AGP grafikkortet ud med et PCI grafikkort. Så vidt jeg er orienteret, kan bundkortet ikke tåle grafikkort, der bruger 3,3 volt på AGP-porten. Den skal have et 1,5 volts AGP-kort for at funge!

/Omar

Kommentar
Fra : olehh

Dato : 30-06-02 18:29

Hej !
Tak for Jeres svar og forslag.
Jeg vil prøve at tilslutte en højtaler og se hvad den kan fortælle mig eller om den overhovedet kan fortælle mig noget.
Hypernation ! Hvad er det?
Tilgiv mig min uvidenhed.
/Ole

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 18:38

Hej Ole,

det må vi håbe Zonker gider at svare på...

Men umiddelbart ka' det ha' noget med Suspend at gøre, f.eks. at der er knas med Reset funktionen... Nu bliver jeg desvære nød til at købe spørgsmålet... hvis jeg ska' hjælpe dig mere... men det ska' jeg nok... jeg ska' også nok prøve at holde øje med dette indlæg...

Men jeg håber da også Zonker Vil forklare Hypernation til dig.... nu hvor du har givet point for det...

Men ka' du nå at komme ind i din Bios opsætning, eller når den overhovedet at skrive noget på Skærmen før den genstarter eller slukkes?

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : olehh

Dato : 30-06-02 18:46

Hej Strarup !
...Jeg forstår ikke rigtig dette pointsystem....så....
Jeg prøvede med højtaler på, men desværre ingen lyd.
Nej, min skærm når ikke engang at reagere.
Jeg tror jeg vil kontakte Xdata, som har solgt hardwaren til mig, i morgen. Den kunne jo være defekt ?
Mrn tusind tak for hjælpen.

Mvh
Ole

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-06-02 20:04

Hej Ole,

det er heller ikke altid lige nemt at finde ud af det point system...

Men jeg har downloadet Manualen til dit Bundkort, og vil prøve at kigge den igennem og se om jeg ka' finde noget...

men har du evt. kigget igennem om alle ledninger sidder som de skal, og ram, Cpu og køler sidder ordenligt fast...
og at reset eller sluk knappen ikke sidder fast eller i klemme... eller er sat rigtigt på?

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 20:52

Undskyld forglemmelsen....

Det jeg mente var at hvis du har sat din BIOs til automatisk at lukke ned for forskellige ting, kan du risikere, at den fryser. Derfor ville jeg i første omgang slå det fra.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-07-02 16:03

Hej Ole,

har du fået det til at virke eller fundet ud af hvad der var galt med den?

Mvh.

Strarup