/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad er det lige, med optisk mus?
Fra : maya123
Vist : 815 gange
50 point
Dato : 05-08-04 06:01

Jeg har lige læst nogle tips om optisk mus og teflon.

"teflon-tape til at sætte under deres optiske mus"

Ææhhh, hvad gør det tape ved musen og hvor skal det sidde "under", hvor nøjagtigt?
Hvad gør det godt for osv.

En anden skrev, at det fulgte med musen, jeg har ikke noget teflon?

Altså hvad bruger man teflon til og hvorfor og hvorledes? Det skriver de nemlig ikke noget om.

God dag fra maya123

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 05-08-04 06:15

Godmorgen Maya.

Jeg ved desværre heller ikke hvad der menes med det der teflon og hvor det skal sidde, men jeg tænkte det samme som dig og er derfor lige med på en kig og "lyt"..

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 06:23

Det er bare ok, J_Lo
Ja de kunne godt skrive en forklaring, når de skriver tips, nogle forventer at
vi almindelige dødelige, bare ved hvad de skriver om.
Sorry til dem der har skrevet tips om teflon, men vi er uvidende her, he he
:0)
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 06:24

forkert smiley

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 05-08-04 06:49

Jobbet kalder, men jeg venter spændt på en forklaring
Tak fordi du stillede dette spørgsmål Maya. Jeg må (hvis der kommer et svar) stå i en form for point gæld til dig..

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 05-08-04 06:56

Teflon har en meget lille gnidningskoefficient mod de fleste andre materialer.

Når man sætter teflontape under musen glider den altså nemmere på bordet og man skal ikke bruge så mange kræfter på at flytte musen.

Man kan sætte teflontape under alt hvor man gerne vil have nedsat den nødvendige kraft til bevægelse. Ulempen ved en helt almindelig mus er, at for kraftig tape løfter musen så kuglen ikke kan nå bordet.....

mvh Berpox

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 07:10

tak berpox, hvor skal det sidde, under er jo et vidt begreb og hvormeget teflon skal der på.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 07:10

og er der noget med mm tykkelse osv

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 07:11

sidste: og nu er der vel ikke noget magnetisk ved det, så det skader noget?
og hvad koster det?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 07:14

J_Lo
Du står ikke i gæld til nogen og slet ikke mig.....
Glad for at det ikke kun er mig, der er "bagud"-
Du ønskes en god dag..............
Fra maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 07:18

P.S. min optiake fra Fujitsu Siemens kører fint nok, der er sådan to små ender, lavet af en art plastic, jeg bruger bordet.........men selvfølgelig kan den blive slidt.
Måske jeg kan bruge det teflon under min træk-ud sofa på hjulene, den er nemlig ikke til at "hive" ud, desuden laver den mæeker i gulvet....
Nå men her drejer det sig om MOUSE og ikke Sofaer, he he sorry

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 07:19

der skal stå OPTISKE ovenover.
MVH maya

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 05-08-04 08:03

hejsa.

Teflontape medfølger, hvis du køber f.eks. en Icemat.

Det mindsker ganske rigtigt gnidnigsmodstanden.
Det sættes under "musefødderne" altså de små gummi/plastic-dutter på musen.

Det kan også købes løst i f.eks Zitech..hvis man anvender alm. glasplader eller lign som musemåtte.

Håber dette besvarer jeres spørgsmål

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-08-04 08:36

Teflon er ikke magnetisk. Teflon kendes også som PTFE (polytetraflourethylen). Det anvendes i vid udstrækning på stege- og bradepander, såkaldt "slip-let" overflader.

Teflontape på "mus" anbringes på undersiden af musen i 3-4 punkter (der hvor musen rører bordet).

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 05-08-04 08:52

Teflon er mest for gamere..
Det gør så din mus kører mere "glat" over din mussemåtte, så man ikke skal bruge de få millisekunder ekstra det tager at flytte den. Og det sættes fast på gummidutterne under musen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-04 08:58

Nogle optiske mus har en lysdiode siddende nedenunder musen. Med disse mus skal man passe på ikke at dække for dioden, da det er denne der 'fortæller' modtageren om musens bevægelser. Der findes iøvrigt teflon smørermidler som både spray og pasta der kan bruges istedet for. Disse kan man blot sprøjte/smøre på musens underside med jævne mellemrum. Hverken tape, spray eller pasta kan anbefales hvis man bruger andre musmåtter end de af hård plast eller glas.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 05-08-04 09:00

Det er jo meningen teflonet kun skal sidde på gummi dimmidutterne, ikke under hele undervognen på musen

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 09:04

Tak for svaret berpox.
Det var rigtigt pænt af dig, nu ved jeg "næsten" alt om teflon på mus, æææhhh selvfølgelig kender jeg teflonpander, jeg jo ikke helt gak gak, kun næsten, he he
havde bare ikke hørt om det til mus....

Mange tak til alle andre for svarerne og hav en rigtig god dag, ppyyhhh lidt for lummert til mig altså.
MVH maya678

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 05-08-04 09:12

JEG HAR IKKE NOGET GUMMI for syv sytten i syv have med syv hætter , det har jeg skrevet, plastic...hård plastic...................... jeg har heller ingen glas eller andet....jeg bruger mit bord, (det HAR jeg også skrevet).................
Tror faktisk slet ikke at jeg har brug for teflon til den mus..........meeeen jeg har da lært om det og det er vel godt så. Eller hur.....
Fortsat god sommer, næhhh jeg kommer nok snart herind igen, med et andet fjollet spørgsmål og Heyyyyy Amager-MOLO-dreng, håber du har det....
Tanker fra maya -012345679 (I har ikke set at 8 mangler). Hygge

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 05-08-04 17:40

Tak for svaret Maya
Jeg bruger osse mit bord og ikke hverken glas eller plastic. Min søn har så lige fortalt, og vist mig hans mus, som har dette teflon stads monteret. Han mener det kun er nødvendigt, hvis man bruger Icemate, da det skulle beskytte denne mod ridser..

Endnu en dag, hvor man blev klogere...utroligt