/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Unlock af nec e616
Fra : filmeditor
Vist : 600 gange
300 point
Dato : 31-07-04 13:14

(KUN SERIØST HJÆLP GODTAGES)

Hej jer allesammen.

Jeg har 2 spørgsmål ang. åbning af min nec e616. Men først til lidt information.

Jeg har lidt problemer med min Nec e616 som jeg har fået af min storebror.
Det er sådn at jeg skal have den åbnet så jeg kan bruge den med mit tdc taletidskort.
Nå, men jeg prøvede så nogle forskellige koder på nettet for at se om de virkede, men det gjorde de så ikke.
Jeg prøvede en kode som hed: #4960*12345678# som skulle kunne åbne den, men jeg ved ikke om jeg har kommet til at trykke forkert på et tidspunkt, men nu siger den bare når jeg trykker den kode: "Attention. Incorrect code. Please try again later".

Nå men inden jeg fik telefonen af min storebror så har han haft den afsted til en som skulle kunne have åbnet den, og han skrev at man skulle trykke "emergency" når man startede telefonen, og så vente et øjeblik så man kunne skrive en kode. Men efter jeg har rodet med den, så slukker den bare automatisk efter et par sekunder, uden at man kan gå ind og skrive koden.

Nu er det så mine spørgsmål lyder.
Kan man ikke åbne den via telefonens usb kabel? (altså om der findes et software så man kan gå ind og åbne den, den vej)
Findes der andre koder som kan rede telefonen?

Jeg vil blive megaglad hvis der er nogle som kan hjælpe mig.
Paul

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-07-04 13:21

Hey.

Telefonen skal unlockes via kabel, som du selv er inde på, men jeg ville nok lade et unlock firma klare den for en 100mand, så er problemet løst. Jeg har selv brugt dem fra det øverste link.

Nu skriver du ikke hvor du er fra, men her er nogle stykker i HT området:

http://www.mobilunlock.dk/catalog/default.php?cPath=21_50&osCsid=68150e909fa23b1291b1f82c8ac52eb6

http://www.danskunlock.dk/brand/nec.htm

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 31-07-04 14:06

Du kan også bruge følgende kode:

Med 3 simkortet i telefonen
Tryk:
#4960*49273408# (OBS! Der sker ikke noget)

Tryk:
*4960*49273408*49273408# (display skriver "Usim kortlås til")

(Skift til alm simkort, og tryk pin1 koden)
Tryk ned (med den runde knap)
og skriv 49273408 tryk på ok (display skriver ”Usim nu låst fra”)

Tryk:
#4960*49273408# (OBS! der sker ikke noget)

Tryk:
*4960*49273408*49273408# (display skriver "USim kortlås til ")
Genstart telefonen, så skulle dit “alm” simkort virke.

Dette skal du gøre igen hvis du skifter til andet simkort

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 31-07-04 15:59

copycatDK.
Den kode har jeg også prøvet men den virker ikke.

Jeg er forresten fra Nykøbing F. Jeg havde fundet en som i nærheden af hvor jeg bor, for at se om han kunne åbne den. Men det kunne han ikke da jeg er den første som kommer med en 3mobil. SÅåååååå

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-07-04 16:00

Se om du ikke kan finde med dette link:

http://www.dkunlock.dk/sog.asp

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 31-07-04 16:20

Og du har fulgt den på nøjagtig samme måde som den står??
Se hvad der står i ( ) med der intet sker osv.
Og du skal huskes den skal bruges hver gang der skiftes simkort til anden udbyder

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 31-07-04 16:23

copycatDK.
Min storebror var på besøg igår og vi prøvede nøjagtigt som der stod. Men nada result.
Det skal lige siges at jeg ikke selv sidder med et 3g kort, da det er min storebror som kun har et og han er ikke hjemme iøjeblikket

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 31-07-04 18:42

hvis den har været låst op til en anden udbyder en gang så er det den udbyder der skal i igen for at låse den op til den nye. Og ikke 3 kortet....

Ellers held og lykke med det........

www.aussie3g.com og www.mobildebat.dk
Informationer tips/tricks om telefoner incl. 3G

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 12-08-04 20:05

Jeg har nu fået min mobil tilbage fra chronograph i kbh, og han sendte mig en seddel med, hvor der står nøjagtig det samme som du copycatDK har skrevet. Jeg har betalt 100 kroner for den, og ja, det virker atter og en skid, altså NADA.
Øverst på sedlen så jeg lige at den kode kun virker til version acpu:125.56.07 ccpu:c623.rOv
Jeg prøvede så lige og se hvad version min var, og den viste følgende: acpu: a025.40.02 ccpu:c620.r37.N

DET ER NOGET BÆ, for at sige det mildt. Såååååå jeg tror at der nok skal ligges nyt firmware i...
... Er der nogle som ligger inde med firmwaren så jeg kan få åbnet den????????
Pllleeeeease help

------------------------------------------
copycatDK Dato : 31-07-04 14:06

Du kan også bruge følgende kode:

Med 3 simkortet i telefonen
Tryk:
#4960*49273408# (OBS! Der sker ikke noget)

Tryk:
*4960*49273408*49273408# (display skriver "Usim kortlås til")

(Skift til alm simkort, og tryk pin1 koden)
Tryk ned (med den runde knap)
og skriv 49273408 tryk på ok (display skriver ”Usim nu låst fra”)

Tryk:
#4960*49273408# (OBS! der sker ikke noget)

Tryk:
*4960*49273408*49273408# (display skriver "USim kortlås til ")
Genstart telefonen, så skulle dit “alm” simkort virke.

Dette skal du gøre igen hvis du skifter til andet simkort
-----------------------------------------------

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 12-08-04 22:22

Det kort telefonen er låst til skal side i telefonen under oplåsningen. Det er lige meget hva for et 3G kort det er..

Det har du gjort ik?? Om ikke nadet så stil spørgsmålet på www.mobildebat.dk der er jeg sikker på de er mere prof end mig

Kommentar
Fra : sloth2

Dato : 27-08-04 19:58

Hej Filmeditor ved ikke om du har fået hjælp ellers kan andre måske bruge dette til noget,jeg havde nøjagtigt samme problem med min e616,den fik ny t firmware det hjalp ikke ,fik at vide at telefonen var gåat i "super lås"hvilket kun en tur på nec værksted kan gøre noget ved håber det hjalp (jeg blev spurgt om fejlen skyldtes jeg selv havde været ved at låse den op her bør man nok svare "nej overhovedet ikke men den har altså været mærkelig længe" hi hi)den kan vist så mange fejl så det er svært at spå om hvad der sket
mvh sloth2
håber nogen kan bruge dette til noget
ps pgr af den fejl har jeg fået min byttet til en 616v i butikken

Kommentar
Fra : Aksoyismail

Dato : 04-09-04 00:06

Med "tre" 3G kortet i telefonen)
Tryck: #4960*12345678# (OBS! Inget händer)

Tryck:
*4960*12345678*12345678# ("Simlås på" i displayen)

(Byt till ditt 2G kort, starta mobilen och slå din pin1)
Tryck "pil ner"
ange 12345678 och sen OK

Tryck:
#4960*12345678# (OBS! Inget händer)

Tryck:
*4960*12345678*12345678# ("Simlås på" i displayen)

(Byt tillbaka till ditt "tre" 3G kort och slå din pin1)
Tryck pil ner

ange 12345678 och sen OK

(Byt tillbaka tillbaka till ditt 2G kort)

KLART!!!!!!

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 04-09-04 03:53

Jeg fik rettet min fejl på min mobil, og jeg kan nu bruge den. Ingen af de koder jeg har prøvet har hjulpet, men jeg sendte den afsted til Teleservice i odense og de fik opdateret den til en anden softwareversion og samtidig fik de låst netværksspærringen op.
Jeg kan varmt anbefale dem som har samme problem som mig om at sende den afsted til teleservice. http://www.teleservice.com

Det har kun kostet mig 240 kroner, så det er da ikke så galt, vel...?

Paul

Kommentar
Fra : Gedebae

Dato : 08-11-04 14:45

Vi må vist gi' "filmeditor" lov til at betale for sin telefon åbning...

Jeg kan konstatere at dokumentet virker fint, har netup prøvet, men man SKAL følge instrukserne meget nøje....!

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 08-11-04 15:09

Hej gedebae

Nu har jeg ikke været herinde siden min sidste kommentar.
Jeg sendte jo min telefon over til teleservice og fik den tilbage...uden nogle regning.
LÆKKERT tænkte jeg så, men alligevel sad jeg og spekulerede over hvorfor jeg ikke fik nogle regning.
Så jeg ringede til dem og spurgte hvordan og hvorledes...og fik så svaret: at det var fordi de lavede den på telefonens garanti...
MED ANDRE ORD....YARRRR