/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
JLMS kontra SONY
Fra : KaVAkandu
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 31-07-04 11:32

Hej

Er der nogen der kender til disse to DVD drev og vilken er det bedste eller er de lige gode.

JLMS Lite-On DVD-ROM LTD-165H og SONY DVD-ROM DDU-1612

Det er et JLMS der sidder i min maskine men skulle efter dataerne være SONY

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 15:15

Næh det må da være et lite-on? Både Lite-On og Sony har ry for god kvalitet! Førstnævnte er lidt billigere fordi det bliver lavet i Kina, så vidt jeg husker! Vil tro de er lige gode!

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 31-07-04 15:21

Drevene er indentiske, spyttet ud af samme maskine ()

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 15:25

sandsynligvis egjegj. Måske ikke samme maskine, men Lite-on har licensaftaler med flere af de "Store" Det går osse den anden vej! F.eks har der siddet et lite-on drev i flere af Plextors brændere!

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 31-07-04 15:32

Jeg fik et Sony da jeg byttede et Lite-On der var defekt, der var nogen begrænsninger jeg ikke var tilfreds med i Sonyen så jeg opdaterede med Lite-Ons firmw. og (godt gættet) den kom til at hedde JLMS til fornavn

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 31-07-04 15:32

Jeg fik et Sony da jeg byttede et Lite-On der var defekt, der var nogen begrænsninger jeg ikke var tilfreds med i Sonyen så jeg opdaterede med Lite-Ons firmw. og (godt gættet) den kom til at hedde JLMS til fornavn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 15:35

Ja det skal nok passe Tror forøvrigt det er mere korrekt at sige det er et Lite-on der sidder i Sony'en! Som det jo osse fremgår af din beskrivelse! Det er jo billigere for Sony at lade deres brændere producere i Kina end i Japan!

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 31-07-04 15:41

Ja men skal du bruge et drev der funker fra begyndelsen og læser hurtigt uden at skulle kontrolere skiverne (DVDerne) forfra og bagfra, så skal du købe et Lite-On ALTSÅ køb moderen ( som også er billigst. Var det ikke lige det spørgsmålet gik på igrunden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 15:48

Jo det lyder som om du er kommet med et svar egjegj

Accepteret svar
Fra : egjegj

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-04 15:50

man lærer sine lus at kende på gangen ()

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 03-08-04 10:17

Tak for svaret egjegj.
Der står også at det er JVC. der laver det, altså JLMS.