/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
min skærm virker ikke når jeg sætter fle~
Fra : kasper006
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 29-07-04 00:35

Hej

jeg har en computer hvor der sidder 256 ram, men når jeg sætter 256 mere i virker skærmen ikke

på forhånd TAK

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-04 00:38

Det er nok ikke skærmen der ikke virker, det er nok computeren der ikke starter. Sætter du rammen i det rigtige slot, og kan din computer udvides med en blok på 256 Mb.

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 29-07-04 00:41

ja jeg sætter dem rigtigt i og i det rigtige slot når jeg tager mine gamle ud og kommer de nye i virker det heller ikke

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-04 00:44

For mig lyder det som om de to ram-klodser ikke er ens. Hvis det ikke virker at tage de gamle ud og sætte de nye i, så er vi oppe mod et problem! Er du hel sikker på at det er samme type ram? Nu forstår jeg da godt at skærmen ikke virker når du har begge klodser i......

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-04 00:46

Prøv lige at læse på ram-klodserne - står der det samme på begge to? Nej, vel

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 29-07-04 00:48

jo der står det samme og de virkede engeng jeg har bare lige haft dem i en anden computer

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-04 00:51

Virker de gamle og de nye i en anden computer ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-04 00:51

Nu forstår jeg ikke hvad du mener. "Når jeg sætter 256 mere i virker det ikke". "Når jeg tager de gamle ud og sætter de nye i, virker det heller ikke". "Det virkede før de har bare været i en anden computer". Hvor kommer så lige begrebet om gamle og nye........

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 29-07-04 00:58

det ene par er et 1/2 år ældre end det andet. jeg har en computer næsten magen til men der virker skærmen heller ikke når jeg sætter den nye i

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-04 00:59

Så er der jo noget galt med den nye !!

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 29-07-04 00:59

måske men de virkede jo engang

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-04 01:01

Du har vel hørt at noget kan gå i stykker ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-04 01:05

Du kan også lige læse denne oplysning http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/pc-hw/ram-installation.htm

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 29-07-04 01:24

I mine ører lyder det også som defekte RAM

Du har vel også prøvet at lade 'klodserne' bytte plads mellem slots'ene ...husk at vende dem korrekt.
Hvis du er heldig er det bare skidt. Rens både kontakterne på selve RAM'en og nede i slot'en og prøv igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 29-07-04 11:48

kan vi få info om maskinen ??
data på selve pc'en
processor, hvilken type ram der sidder i , data på dem.. PC100, 133

hvad hedder de nye ram, gerne info fra chip (numre , bla det der slutter med -8, -7,5 , -10 osv)

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 29-07-04 12:18

Hvorfor ikke prøve fra starten>>>

1· Sæt den ramblok 1 i slot 1 og start maskinen. Virker den der, så er der jo ikke noget galt med ramblok 1.
2· Fjern så ramblok 1 og sæt ramblok 2 i der hvor ramblok 1 sad, og start computeren. Virker den der, så er der jo helle ikke noget galt med ramblok 2. Men hvis den ikke virker, så er det jo ramblokken der er noget galt med.
3· Hvis begge ramblokke virker, så prøv at sæt (A) ram1 i slot 1 og ram2 i slot 2. (B) og omvendt, ram1 i slot 2 og ram2 i slot 1.
Hvis begge ramblokke virker når de sidder alene i computeren i slot 1 (se punkt 1 og 2) men skærmen ikke virker når du sætter noget i slot 2, kan det tyde på at det er slot 2 den er gal med.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 06:21

Nå, er det ikke snart på tide at lukke dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 18-12-04 11:22

heh.,,.. ka være lidt svært hvis han satte rammene permanent i *G*

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 14:24

Det kan der være noget om.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 24-02-05 15:58

Vi prøver igen.....er det ikke på tide at lukke dette spørgsmål?

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 12-12-05 00:02

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 12-12-05 00:15

wow allerede *G*