/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Spørgsmål vedr. bilpriser ;-)
Fra : Senzela
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 28-07-04 20:36

Har lige et spørgsmål vedr. bil/pris. Jeg er nu kommet til den konklusion at jeg vil investere i en nyere brugt bil. Jeg har kig på 2 forskellige Citroën Xsara 1,6 biler. De er begge fra 2001. Nu er mit spørgsmål....Den ene har kørt 52.000 km og koster 5.000,- mindre end den anden som har kørt 27.000. Vil det kunne betale sig at vælge den der har kørt 25.000 færre kilometer, selvom den koster 5.000,- mere? Hvor meget har antal kørte km. af betydning for gensalgsværdien? (jeg tænker på den dag jeg selv skal skifte bilen ud).

På forhånd tak

Kommentar
Fra : kaskott

Dato : 28-07-04 20:51

Prøv at indtaste begge biler på www.bilpriser.dk - der får du svaret på hvad "eksperterne" vurderer de ekstra km til.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-07-04 20:55

Jeg ville købt den der har kørt lavest kilometer.Det har ikke så meget at sige. Det at bilen er pent behandlet ingen rust, at den er fulgt op ang. servicerer noget du skal se efter.
alimak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 28-07-04 21:31

Det er generelt ikke en motor som bliver slidt op på en bil! Det er som regel bilen som ruster væk eller undervognen som bliver så slidt (>300000km) at det er billigere at udskifte bilen end skifte hele undervognen til den tid. Hvis dit kørselsbehov er "normalt" (15-30000 km/år) bliver disse bilers motorer jo ikke slidt op før resten af bilen, så det er underordnet hvilket af disse to du køber. Faktisk "sparer" du jo 5000,- ved at købe den med flest km. De 5000,- vil du ikke få igen UANSET hvor lidt eller hvor meget du ellers kører inden du sælger den igen.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 22:21

Det afhænger af hvordan bilerne er blevet kørt, passet og ellers ser ud.
Den der har kørt 50000 km kan sagtens vise sig at være en bedre bil

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 29-07-04 00:57

Må man spørge hvad prisen er på den bil du vil ha??
Ved godt det ikke har med spørgsmålet at gøre. Men ligge selv inde med en St.car fra 99 som skal væk...

Kommentar
Fra : Senzela

Dato : 29-07-04 20:09

Du må gerne spørge hvad bilen koster, men det er svært at sammenligne priser - har jeg i hvert fald erfaret. Jeg har idag underskrevet slutseddel på den bil der har kørt 27.000 km. Det viste sig nemlig, at der ikke kun var kilometertallet til forskel mellem de to biler. Den dyreste (den jeg har købt) havde foruden det lave kilometertal også aircondition og anhængertræk som ekstraudstyr. Det jeg gjorde var, at jeg ringede til en tredie Citroën-forhandler, for at få en uvildig vurdering. Efter hans vurdering burde der på baggrund af forskellen mellem bilernes udstyrsniveau og kilometertal være en prisdifference på ca. 20.000,- og ikke de 5.000,- som tilfældet var. Han ville byde ca. 15-20.000,- mere for den jeg har købt, end for den anden, hvis jeg stod i hans forretning og skulle købe en bil. Han havde ingen kommercielle interesser indblandet i sin rådgivning, og kunne derfor frit fortælle sin mening.

Bilen er som følger: Citroën Xsara 1,6 LX m. aircondition og træk årgang 2001 - har kørt 27.000 km og koster 139.900,-
+ lev.

Nu glæder jeg mig bare til at komme ud at køre i vidunderet!

Mange tak for svarene

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-04 23:09

Det lyder fair nok.. Gav selv 140.000kr for http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=476335&page=1
for 1½ år siden..

Der er lige et lille obs du skal være opmærksom på.. Lambdasonden har det med at gå sig en tur nå du når mellem 50-60.000Km. Det er en general sygdom ved xsara. (Læst på nettet og hørt fra en der arbejder i citroen)
Og det mærkes ved bilen begynder at opføre sig underligt. I mit tilfælde kunne den godt nykke når jeg skulle sætte i gang (Kænguru benzin) ;-p Og nogen opdager det ikke da bilen går over på et nødsystem. Jo den bruger lidt mere benzin

Kommentar
Fra : Senzela

Dato : 30-07-04 07:41

Hmmm....Det lyder jo ikke godt. Altså det med lambdasonden. Hvad koster en sådan reparation, hvis det skulle ske?
På nogle biler sidder lambdasonden i katalysatoren (har jeg hørt) og den skal derfor skiftes helt, er det rigtigt? Ellers er en xsara vel en okay bil???? Jeg har valgt den udfra design + comfort + totaløkonomi. Jeg har jo indtil nu kørt rundt i en Lada Samara fra 1994, som efterhånden var blevet et dyrt og ustabilt bekendtskab. Nu regner jeg med at jeg ikke skal bekoste en masse store reparationer foreløbigt. Iøvrigt glemte jeg at fortælle at forhandleren giver 6 måneders 100% garanti på ALT og jeg får en skriftlig garanti på at bilen ikke har været skadet og at kilometertallet er korrekt. Jeg mener selv det er et fornuftigt køb.

Og jeg skal hente den på onsdag....Jubiii

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-07-04 08:31

At komme fra en Lada Samara over i en Citroën Xsara er vel at sammenligne med at gå fra at spise vandgrød over til at spise Fransk bøf! Med al respekt så er der jo en VERDEN til FORSKEL mellem disse to biler. Der er slet ingen tvivl om at du har fået dig et køretøj med STOR komfort og køreglæde. Der er som nævnt et par (børne)sygdomme med disse modeller (som med mange andre biler). Men det skal ikke tage glæden og humøret fra dig af den grund...for så kan du/vi ikke køre i NOGEN SOM HELST bil. Og du har jo også din 6 mdr. garanti at "læne" dig op af.

Rigtig GOD fornøjelse med din DEJLIGE bil fremover!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 30-07-04 17:07

Tror den kostede 800kr på et autoriseret værksted. + Time løn.

Men det er absolut en lækker bil.. Ingen tvivl om det

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-07-04 19:26

Gratulerer med ny bil. Håber du bliver glad for den.Ikke tænk på alle ting der kan ske med den. Da bliver du bare deprimert. Gled dig over den.
alimak

Kommentar
Fra : Senzela

Dato : 01-08-04 08:31

Tak for alle svarene. Ja, jeg glæder mig som et lille barn til jeg skal hente den. Det hårdeste er faktisk, hvor fjollet det end lyder, at det nok bliver lidt vemodigt at skille mig af med Lada'en. Vi har sådan et had/kærlighedsforhold og den har trods alt tjent mig trofast i 3 år. Dengang jeg købte den var jeg en "fattigrøv" der faktisk ikke havde råd til en bil - og de første 2 år var jeg ovenud lykkelig for overhovedet at have en bil. Så den har sgu gjort det godt min gamle Lada. Men vore veje må altså skilles nu - nu hvor behovet for en stabil og driftsikker bil er vokset i takt med lønningsposen. Jeg tror dog aldrig jeg glemmer min Lada - snøft!

Godkendelse af svar
Fra : Senzela

Dato : 01-08-04 14:26

Tak for dine kommentarer. Jeg håber du får solgt din st.car.