/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computeren holder op med at svare ved fi~
Fra : jpaludan
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 26-07-04 12:24

Jeg har en Athlon 1,6 GHz som altid har kunnet arbejde med redigering af film. Jeg har lige købt et tv-tunerkort og har overspillet nogle optagelser fra mit gamle analoge videokamera. Det første jeg overførte, kunne jeg redigere og komprimere, men nu kan jeg pludselig ikke gøre det mere - computeren holder op med at svare uanset om jeg skal redigere eller komprimere. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af, om det er processoren, der er i stykker (om den i det hele taget kan gå i stykker...?) eller om det evt. har noget med indstillinger at gøre ? Her tænker jeg på, hvad det evt. skal indstilles til ved optagelse omkring frames m.m. Den kan i øvrigt også godt holde op med at svare andre gange...f.eks. lige efter opstart....

Hilsen JPaludan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-04 12:34

Intensivt arbejde med grafik kan overophede CPU og/eller grafikkort, hvorved computeren 'fryser'. Du skal nok skaffe noget bedre køling : http://www.pc-care.dk/cool/cool-hvad.php

..enten med en større/bedre køler til din CPU og/eller grafikkort

Har du tjekket din CPU temperatur ? Den skal helst ikke overstige ca. 50 grader celsius. De fleste CPU producenter garanterer fejlfri drift op til omkring 90 grader celsius, men det bør kun være i meget korte tidsrum.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-04 12:39

Ps. ..da du skriver det også kan ske lige efter opstart tyder på en RAM fejl. Prøv at afmontere dine RAM kredse og sæt dem i igen.

Prøv det samme med dit tv-tunerkort/grafikkort. Du kan evt. når du har taget dem ud, fjerne driverne. Sæt kortene i (et ad gangen) og installer driverne påny.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jpaludan

Dato : 06-10-04 08:45

Tak for svaret molokyle.Det har hjulpet med at afmontere og sætte det i igen.