/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
RAM...
Fra : plb
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 26-07-04 12:07

Hejsa

jeg skal have noget RAM til min pc og så ville jeg høre hvad det var for noget der ville passe ind i min pc så jeg ikke køber noget forkert.
på RAMene står der:
KCIDO VALUE 256MB
PC2100/DDR266
301105KFL096

er der nogen der ved hvad det er for nogle RAM jeg skal have og muligvis hvor jeg kan købe dem?
jeg har tænkte mig at købe 256 RAM.

mvh P/lb

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 26-07-04 12:11

hej lige lidt læsning om ram http://www.anonser.dk/ram.htm

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 26-07-04 12:14

Det bedste vil være, at tage en med til forhandleren. Så er man ikke i tvivl...Skal du købe dem online, så kig på den adresse som asim1 har skrevet,,,Her er det ganske godt beskrevet

VH
Moltov

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 26-07-04 12:18

Hej P/lb

Jeg ville købe 256 MB DDR ram - pc2100. På nettet kan du søge efter diverse forretninger, der sælger edb-udstyr og hvor du kan købe dem online. På www.edbpriser.dk kan du søge efter den forretning, der sælger dem billigst og online. Ellers er jeg næsten sikker på Bilka, Merlin m.fl. har den slags hjemme.

Hilsen JPaludan

Kommentar
Fra : plb

Dato : 26-07-04 12:21

har fundet nogen på edbpriser.dk: Corsair Value Select 1 stk. 256 MB DDR SDRAM / SO DIMM 200-pin / PC2100 / 266 MHz / Pc
ville det kunne passe ind i min pc?

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 26-07-04 12:26

Dt ville jeg mene, de kunne. Det vigtigste er typen af rammene - ikke hvad der hedder, for der er mange forskellige producenter. Men jeg ville godt turde købe dem du har fundet der....

Hilsen JPaludan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 12:26

PC2100/DDR266. Det er det der betyder noget.
Du skal så finde ud af hvor mange mb de skal være på.
Dit bundkort kan have begrænsninger, men med PC2100 burde du roligt kunne købe en blok mere af samme slags så du kommer op på 512 mb ialt.
Det er en god idé at have RAM blokke i samme størrelse selv om det bør kunne køre alligevel. Flere producenter anbefaler det.
Du kan godt sætte RAM blok med større frekvens i, men ikke sammen med den eksisterende.

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 26-07-04 12:28

...dem du har er også DDR ram - pc2100 - 266 MHz....glemte jeg lige at skrive.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 26-07-04 12:33

ja men BjarneD forvirrer mig lidt, fordi du siger altså at man ikke kan købe den slags man har i, i forvejen?
så hvis jeg køber dem jeg forslog ville de ikke passe fordi det er samme slags som jeg har i?
eller hvad mener du?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 12:42

Det har du da fået helt galt fat i.
Du skal købe samme slags som du har, både med hensyn til størrelse i mb og type, som i dit tilfælde er PC2100/DDR266, men dukan godt købe nogen med højere ydelse som f. eks, PC2700, men de skal bare ikke sættes sammen med den du har.
Hvis du køber en ny RAM blok på 256 mb PC2100/DDR266 og sætter den sammen med de 256 mb du har i forvejen vil du få 512 mb RAM som vil køre fint.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 12:44

Hvis du vil købe RAM på nettet så fortæl hvor så skal jeg fortælle hvilke du kan bruge.
Man kan få forskellige fabrikater af forskellig kvalitet.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 26-07-04 12:47

hehe det må du sgu undskylde BjarneD... ja den fik jeg vidst helt forkert.
jeg har tænkt mig at købe dem på edbpriser eller i hvert fald søge efter nogle billige der.
for vil ikke betale alt for meget for dem.
men søgte på på edbpriser og fandt nogle her: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=37&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=600&Soegeord=pc2100&Direction1147=2&Sorted1147=&Equal20=&Direction611=2&Sorted611=&Equal444=&Equal442=&Equal441=&Direction1372=2&Sorted1372=&Submit.x=24&Submit.y=4

hvad for nogle vil du anbefale?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 26-07-04 12:55

men der er måske en side med nogen RAM på du kan anbefale?
jeg vil bare helst ikke give for meget for sådan nogle RAM men kvaliteten skal selvfølgelig være iorden!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 12:57

Jeg har gode erfaringer med Kingston og Samsung

Kommentar
Fra : plb

Dato : 26-07-04 12:57

okay... kender du en side hvor man kan købe dem?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 26-07-04 13:02
Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-07-04 13:06

>>bjarne
du skriver "Du kan godt sætte RAM blok med større frekvens i, men ikke sammen med den eksisterende."

dette fik mig op af stolen.............for dette er ikke korrekt....

der er intet problem i at køre med 2 forskellige hastigheder på ramkredsene !!!!!!
og slet ikke med DDR Ram.

det eneste som ligger i det, er at de hurtige ram kører ikke hurtigere end de langsomme
f.eks man har pc2100 i og sætter pc2700 ja så kører pc2700 kun 2100 !!!!!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 13:07

Jeg ser lige at dem du selv fandt er SODIMM 200 pins - duer nok ikke til din

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 13:08

Jeg er da enig DK, men jeg syntes da ikke der er grund til at smide pengene ud og jeg kan jo ikke skrive det hele

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 13:12

Giv ellers bare dit besyv med her DK.
Lidt kvalificeret kommentar skader ikke i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 13:15

Hvis man er i tvivl om hvilke og hvor store RAM blokke de rkan anvendes er det en god ting at kigge i manualen til bundkortet, især hvis man gerne vil have fuldt udbytte for pengene.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 26-07-04 13:20

tror sgu jeg køber dem!
Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 13:21

God fornøjelse.