/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Compaq Presario 5640 pII 400 og xp HVORD~
Fra : drkermit
Vist : 365 gange
20 point
Dato : 24-06-02 17:11

Hejsa Jeg har en Compaq Presario 5640 pII 400 og vil gerne installere en windows xp på maskinen.

problemmet jeg har er at jeg vilkårligt i installations processen får en blå skærm hvor der står HARDWARE MAL FUNCTION.

og så kan jeg ikke komme videre...

Har i nogle gode råd??

Mvh Kenneth nIelsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 18:14

Start først med at opdatere din BIOS til den nyeste version.
Det kan evt. hjælpe.

Den kan findes på dette link hvis ikke den hedder mere en 5640
og ikke 2 ekstra cifre mere efter 5640.

http://www29.compaq.com/falco/sp_result.asp?Model=3107&Os=0#ROMPaqs/BIOS%20a
nd%20Firmware

> Hejsa Jeg har en Compaq Presario 5640 pII 400 og vil gerne installere en
> windows xp på maskinen.
> problemmet jeg har er at jeg vilkårligt i installations processen får en
> blå skærm hvor der står HARDWARE MAL FUNCTION.

Kommentar
Fra : drkermit

Dato : 24-06-02 20:24

Jeg har allerede installeret den ovennævnte patch til bios'en.

Som sagt uden held ;(

Kenneth

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 24-06-02 20:32

Dat det er en ældre sag, er dit problem sikkert at den hardware som er i maskinen er forældet og derfor ej kompatibel med windows XP.

Windows XP laver en tekstfil hvor den skriver om hvordan det gik med kompatibiliteten, inden du gik i gang med selve opgraderingen, kig denne igennem iog se om du herfra kan finde synderen.

Du kan nulstille din BIOS til at køre standard opsætning, den opsætning den havde da du fik den og slå shadowram, og alle andre underlige ting i BIOS'en fra da dette kan have indvirkning på om den vil starte.

Hjælper dette ikke kan du også som en sidste udvej kontakte Compaq Support på tlf.: 4590 4545

DU kan finde mere om din model på :

http://www.compaq.dk/Derhjemme/support/default2.asp?selModel=Presario+5600&selType=model+5640

Kommentar
Fra : drkermit

Dato : 24-06-02 20:38

at nulstille biosen er det det samme som at erase cmos?

Kenneth

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 20:24

"drkermit" <drkermit.news@kandu.dk> wrote in message
news:JyGR8.85572$N46.2296552@news010.worldonline.dk...
> Hejsa Jeg har en Compaq Presario 5640 pII 400 og vil gerne installere en
> windows xp på maskinen.
>
> problemmet jeg har er at jeg vilkårligt i installations processen får en
> blå skærm hvor der står HARDWARE MAL FUNCTION.
>
> og så kan jeg ikke komme videre...
>
> Har i nogle gode råd??

Har du overhovedet undersøgt om der findes XP drivere til al din hardware,
for Scumpaq har det tit med kun at udvikle drivere til det OS som følger med
computeren?