/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
brænder
Fra : BananJoe
Vist : 271 gange
50 point
Dato : 21-07-04 13:33

Hjælp! windows finder min brænder men nero finder den ikke? hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 21-07-04 13:35

Prøv at afinstallere Nero, og installer igen...... Det kan være en mulighed.....

VH
mrhan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-04 13:43

Er det et gammelt nero eller et der fulgte med en tidligere brænder, så kan det klares enten med en opdate, eller købe en retail version af nero

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 21-07-04 13:47

Hej igen

Hvis din nero er købt sammen med en anden brænder kan det jo nok være at det er bundle ware...... DVS. kun virker til det fabrikat den blev solgt sammen med......

VH
mrhan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 16:09

Du skal jo ind i nero, og under et af fanebladene er der en autosøg, men hvis det er en brænder nero ikke kender, skal du lægge Nero CDèn i brænderen, og så kan den indstille de parametre der er nødvendige for Nero at kende.
En anden mulighed er at lave et image som Nero kan indstille sig efter, der er yderligere vejledning på Nero´s hj. side.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 21-07-04 17:11

det er en nero jeg har hentet på internet... den plejer at virke fint sammen,, min brænder var gået i stykker så jeg har fået den byttet men det er samme model...

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 21-07-04 17:42

nero kan godt finde den men den ser den som et normalt dvd drev???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 18:55

Hvilken version af Nero og hvilken Brænder?

Hvad du skal gøre, hvis Nero har problemer med autosøgning af dit CD-ROM drev?
Først skal du se på Ahead´s hjemmeside (http://www.nero.com). Du kan muligvis finde en forbedret og udvidet fil "CDROM.CFG". Denne fil anvendes af Nero for at gemme drevparametre på alle de CD-ROM drev, Nero understøtter. Ahead udbygger denne fil hver gang vi får kendskab til et CD-ROM drev, der ikke understøttes. Derfor vil vi anmode dig om at sende os en kopi af din "CDROM.CFG" fil som e-post (den findes i Nero-mappen på din harddisk; formentlig i "C:\Programs\Ahead\Nero"), hvis Nero har haft held til at identificere dit CD-ROM drev. Vi lover at medtage drevparametrene i "CDROM.CFG" og lægge den på vores webside.

CD-ROM Automatisk søgning
Når denne menu er aktiveret, prøver Nero at bestemme de specifikke egenskaber i et CD-ROM drev ved at sende nogle SCSI eller IDE kommandoer og derefter checke drevets svar. Desværre er denne metode lidt risikobetonet, fordi der ikke findes en standard for SCSI eller IDE kommandosæt, der understøttes af hver eneste CD-ROM model. Resultatet af at sende en ikke-understøttet kommando til et CD-ROM drev kan blive et systemnedbrud. Dette fænomen kendes allerede fra Windows 95/98-kommandoen "søgning af hardware". Da denne kommando kan være risikabel, er det en meget god idé at lukke alle programmer og gemme data før du starter en automatisk søgning.

Når du har valgt menukommandoen CD-optager-> Automatisk søgning af CD-ROM åbnes en dialogboks, der giver dig mulighed for at vælge det ikke-understøttede CD-ROM drev fra en liste med tilgængelige enheder.
Desuden kan bustype (IDE/SCSI eller ukendt) og kommandoopsætningen defineres. Hvis det er muligt vil Nero på forhånd sætte disse muligheder op med rimelige standardværdier. Hvis SCSI eller IDE er forvalgt som bustype, er det sandsynligvis ikke en god ide at ændre disse indstillinger, fordi Nero har opdaget bustypen ved at kontrollere driveren. Resultatet er derfor sandsynligvis korrekt. Hvis du har et IDE CD-ROM drev, så indeholder kommandolisten i dialogboksen kun en enkelt enhed. Dette skyldes, at et IDE CD-ROM drev har en standard kommandoindstilling og forskellene mellem CD-ROM modellerne er relativt små. Hvis du har et SCSI-CD-ROM drev, burde du ikke behøve at ændre den forvalgte kommandoindstilling, fordi Nero igen sandsynligvis har forvalgt en "rimelig" enhed.
Sæt Nero CD'en i CD-ROM drevet for automatisk søgning. I øvrigt skal det være en Nero CD; enhver anden CD vil ikke virke! Vent venligst nogle sekunder til dit CD-ROM drev er færdigt med at scanne CD'en. Normalt kan du se det ved at se på det "travle" LED-lys på forsiden af drevet.

Vigtigt:
Hvis du ikke har Nero CD'en, kan du downloade en automatisk søgning CD billedfil fra vores websted på http://www.nero.com og brænde dette billede ved hjælp af menukommandoen Filer->Brænd CD billedet til en tom CD (du må ikke forsøge at brænde CD-billedfilen ved at trække den ind i en ISO-kompilering, for så vil automatisk søgning med garanti mislykkes). En sådan selvgjort automatisk søgnings-CD kan anvendes som erstatning for den originale Nero 3.x CD under processen for automatisk søgning.

Bemærk:
Hvis Nero installationen går i gang, skal du med det samme afslutte installationen, fordi du naturligvis allerede tidligere har installeret Nero. Årsagen til denne "start af installation" er den aktiverede Windows 95/98-valgmulighed "oplysning om automatisk indsættelse".
Klik nu på OK-knappen. Nero vil nu forsøge at finde dit CD-ROM drevs specifikke egenskaber. Den aktuelle aktivitet vises i en dialogboks. Hvis du ikke kan se nogen ændring i flere minutter, så er automatisk søgning formentlig ikke lykkedes. I dette tilfælde bør du genstarte din computer og vælge en anden kommandoindstilling (og hvis det er muligt en anden bustype) i dialogboksen automatisk søgning. Hvis dette mislykkes efter flere forsøg, kan du læse videre nedenfor og se hvad du så kan gøre.
Når først automatisk søgning af CD-ROM er afsluttet, vil Nero vise læsehastigheden på dit CD-ROM drev. Disse oplysninger gives både for data og for lyd. Resultaterne kan være forskellige fra den forventede værdi, fordi resultaterne afhænger af den type data (lyd eller metode1/metode2), operativsystemet og andre egenskaber i din computer. Især lyd-læsehastigheden kan være langsommere en data-læsehastigheden.

Hvis lyd-læsehastigheden i dit CD-ROM drev viser sig at være langsommere end 150kb pr. sekund eller hvis dit CD-ROM drev slet ikke understøtter læsning af lyd (angivet ved en nedtonet grå visning af displayet lyd-læsehastighed ), så kan Nero ikke benytte dit drev som input-enhed til CD'er med lyd og blandet-metode.

En måde ud af dette rod kan være at købe et andet CD-ROM drev med bedre muligheder for læsning af lyd. En god kilde til information kan være EDB-bladenes hardware tests. Som ejer af en CD-optager, bør du købe et CD-ROM drev, der er i stand til at læse lyd hurtigt og "korrekt" (med lidt eller ingen "jitter"). En anden meget nyttig egenskab ville være en god fejlkorrigering. Disse to egenskaber er meget vigtigere end en læsehastighed på - f.eks. 48x. De fleste CD-optagere er i stand til at skrive 2x eller 4x. Derfor er en læsehastighed på 8x for lyd og data mere end tilstrækkeligt for "on the fly"-kopier. Forskellen i kvalitet mellem forskellige modeller af CD-ROM drev er enorm. Derfor er det en meget god idé at være velinformeret, før du køber et CD-ROM drev.

På dette tidspunkt kan du beslutte, om du ønsker at gemme de fundne CD-ROM parametre. Hvis du vælger at gemme dem, vil Nero være i stand til at benytte dit CD-ROM drev som inputenhed til "on the fly" kopier eller at gemme et CD-spor. Så du bør her klikke på "gem opsætninger".

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 21-07-04 18:58

det kan jo ikk passe jeg skal igennem alt det der... den har jo før virket med den her version af nero og den her brænder...

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 21-07-04 19:04
Annuller spørgsmålet
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 14:11

Jeg fandt selv en løsning på problemet.