/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hotel California
Fra : Gambrinus
Vist : 3531 gange
52 point
Dato : 20-07-04 05:05

Sidder her klokken 5 om morgenen og lytter til Eagels - Hotel California.
Spekulerer, som så ofte før, på hvad denne sang egentlig handler om.
"You can check out any time you want, but you can never leave"
En sekt, en sindsygeanstalt eller hvad ?
Måske er den slet ikke så "dyb".
Gambrinus

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 20-07-04 07:32

den handler om narko og om at man ikke kan slippe ud af det

The stab it with their steely knives,
But they just can't kill the beast

hele teksten

http://www.elyrics.net/go/e/eagles-lyrics/hotel-california-lyrics/

Kommentar
Fra : 888

Dato : 20-07-04 13:57

Hørte engang et interview, hvor de sagde det handlede om 60'ernes Californien, hvor man tog til og levede som hippie- stoffer og sex osv. Mange blev afhængige og døde af det, og dem der overlevede glemmer aldrig den tid....de kunne rejse derfra, men aldrig glemme det..... Noget i den stil

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 16:20

Hotel California hentyder til det det betyder: Et Hotel i Californien
Nummeret blev efter sigende skrevet mens komponisten opholdt sig netop på det hotel.

Du kan læse adskillige historier om det ved at søge på google: hotel california the song

Kommentar
Fra : load

Dato : 21-07-04 13:22

Helt klart narko! Én gang narkoman, ALTID narkoman: "You can check out anytime you like, but you can never leave"

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 52 point
Dato : 23-07-04 00:22

Hotel California ligger ved kystvejen i Baja nær Santa Barbara, og skulle være der sangen er skrevet.
Der var på et tidspunkt tale om, at det i stedet skulle dreje sig om et sindssygehospital ved navn Camarillo state Hospital, men det var kun teorier.

Grunden til opfattelsen af,at sangen handler om stoffer er på grund af Colitas som bliver omtalt i sangen.Det blev omskrevet til at handle om Colas altså et slang for kokain.
Men Colitas er en speciel ørkenblomst med en "berusende" duft, og dens udseende skulle meget tydeligt henlede tankerne på en vis legemsdel på en kvinde.

Hvis jeg kan finde siden igen hvor jeg har det fra sender jeg et link.

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-07-04 08:53

Mojn alle sammen.
Undskyld, jeg ikke har fået afsluttet spørgsmålet før nu.
Min pc har haft en nedtur.
Husker fra folkeskolen, hvor man tit skulle analysere en tekst, så man totalt fik ødelagt en god historie.
Analysering af kunst, får jo mange gange kunsteren til bare at sige : Hva'ba'. Sangen/melodien er jo bare så go' og så kan man jo lægge i teksten, hvad man vil.
Gambrinus