/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Tog fra københavn-münchen
Fra : foxdk
Vist : 4057 gange
200 point
Dato : 17-07-04 01:20

Hejsa allesammen

Jeg har høre at det er billiger at bestille tog billet igennem et tysk tog selskab isted for DSB hvis man fx skal til münchen, men hvad hedder de tyske tog baner??

/foxdk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 01:41

De hedder Deutsche Bahn
Og du kan bruge det som søgeord på google og finde al mulig information

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 17-07-04 01:42

De hedder Deutsche Bundesbahn (DB) og her er fartplaner m.m.:
http://www.bahn.de/pv/view/fahrplan/subhome/fahrplan.shtml

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 01:45

Det hedder nu kun Deutsche Bahn

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 17-07-04 01:48

OK - det er jo lidt sent

Faktisk hedder det Deutsche Bahn AG

Nå men godnat

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-07-04 02:27

Hej foxdk.
Det du har hørt er faktisk rigtigt, selv den danske del af togrejsen er billigere ved at købe den igennem Deutsche Bahn (DB).
Jeg har selv rejst adskillige gange til Schweiz, og altid købt min billet gennem DB til Basel, jeg er som regel rejst fra Odense, men det er uden betydning.
Jeg boede i længere tid i Schweiz og havde derfor et såkaldt "halbtax" abonementskort til de schweiziske togstrækninger og betalte kun halv pris der, så derfor gik min rejse altid kun til Basel på den tyske billet.
I Tyskland opererer de med noget de kalder "Super-Sparpreis" og det er så meget billigere at det kan betale sig at købe, fremfor i Danmark, selvom den kun fås som returbillet, og jeg har et par gange kun skullet bruge en enkeltbillet, da returen kun gælder i 2 mdr. - alligevel var det billigere at købe en Super-Sparpreis returbillet end at købe en enkeltbillet her i Danmark, du skal blot ikke fortælle at du ikke har tænkt dig at rejse tilbage indenfor de 2 mdr.
Så kontakt endelig DB evt. i Hamburg eller Flensburg og fortæl om dit rejsebehov, de er mere end villige til at hjælpe dig.
Held og lykke med det og god rejse mvh Benny

Kommentar
Fra : p65

Dato : 17-07-04 09:02

Det er billigere at FLYVE København-München end at rejse med DSB.

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 17-07-04 10:36

Bannymanden>> Jeg fik afvide sidst jeg var henne ved DSB at det vil koste 1000kr med EuroNight "København-München" og
Deutsche Bahn (DB) skal havde 140€ x 7,5 = 1050kr så det er jo det samme :(

p65>>Hvilke selskaber flyver København-München???