/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Start af cd-rom
Fra : Hay
Vist : 369 gange
100 point
Dato : 22-06-02 01:08

Efter at have indstaleret XP ,kan Kan Cd-rom drev og brænder /cd-rom drev ikke selv finde ud af at der er en cd i.
Først efter genstart med cd i drevet kan den anvendes normalt.
Hvad kan jeg lave om på ??

Kommentar
Fra : FaTTies_FatBoB

Dato : 22-06-02 01:30

det kan ikke laves det er en fejl i windows xp, prøv at geninstallere XP hvis det ikke hjælper er det nok formatering der er løsningen men ihvertfald prøv at skaffe de nyeste drivere til dit cd-rom drev og prøv med en masse forskellige cd'er og check om der står det rigtige information om dit cd-rom drev når du booter håber det hjalp.....

Jes

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-06-02 02:06

skal jeg tage din afvisning som om at du allerede har prøvet http://windowsupdate.microsoft.com/ eller......

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 03:40

Hay <Hay.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wgOQ8.4368$va.472126@news000.worldonline.dk...
> Efter at have indstaleret XP ,kan Kan Cd-rom drev og brænder /cd-rom
> drev ikke selv finde ud af at der er en cd i.
> Først efter genstart med cd i drevet kan den anvendes normalt.
> Hvad kan jeg lave om på ??
>
Muligvis bootrækkefølgen i bios.Hvis CDrom står som first bootdevice vil den
opføre sig som du har beskrevet.

Mvh.
Finn

Accepteret svar
Fra : PeWo

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-02 07:49

Prøv dette...

Gå ind i regedit

Find: HKEY_LOCAL_MACHINESystemcurrentcontrolsetControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Slet nøglerne med værdierne upperfilters og/eller Lower filters.

Genstart!

Kommentar
Fra : PeWo

Dato : 22-06-02 07:54

PS!

Det skal selvfælgelig være:

Find: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 12:26

"Hay" <Hay.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wgOQ8.4368$va.472126@news000.worldonline.dk...
> Efter at have indstaleret XP ,kan Kan Cd-rom drev og brænder /cd-rom
> drev ikke selv finde ud af at der er en cd i.
> Først efter genstart med cd i drevet kan den anvendes normalt.
> Hvad kan jeg lave om på ??

Hvorfor er manglende adgang til disse skide cd-rom-drev den oftest
forekommende fejl ved pc'er? Det er også noget af det sværeste at løse.
Jeg hader cd-rom-drev der ikke virker.

/michael

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-06-02 18:24

Kære Hay

du skal have fat i nyeste version af aspi driveren fra adaptec... kig på deres ftp-server:

ftp://ftp.adaptec.com/

Efter installationen genstartes maskinen
Derefter opdaterer du windows med ALLE de opdateringer der måtte ligge.
Herefter genstartes.
og i samme ombæring burde du opgradere din BIOS på bundkort, cd-brænder og så lige huske driverne.

Virker den stadigvæk ikke kan du forsøge med en fjernelse af drevene i enhedshåndteringen og genstarte, så burde det virke med de nyeste drivere.