/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad er dual channel?
Fra : Kedut23
Vist : 275 gange
30 point
Dato : 12-07-04 21:21

Mit spørgsmål lyder nok dumt for de fleste, men hvad vil det sige, at ram køre dual channel? Kan alle computere sættes til det eller skal der bruges specielle ram eller mobo?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-04 21:51

Nej ikke alle computere kan køre dual channel, bundkortet skal understøtte det! Rammen skal osse være ens! Princippet er at hvis man har f.eks. 512 mb ram der kører kører dual channel kan man i teorien fordoble båndbredden, da de deles om opgaven! Det vil sige at teoretisk kan 266 mhz ram køre det dobbelte, dog kun med 256 mb ram i alt!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-07-04 03:21

her er nogle test dual channel ram som også forklarer lidt om virkemåden http://www.tweak.dk/tests_ram.php
Natmaden