/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
o(nul) formatering af harddisk
Fra : openphone_unlock
Vist : 942 gange
75 point
Dato : 11-07-04 18:44

Hej
jeg har brug for et program , som kan 0 (nul) formatere en harddisk
mener programet hede low level format
men der er sikkert kommet noget nyt og bedre?
den hd jeg har som skal have den O formatering er en ibm travelstar på 10 GB

hvor finder jeg et program , som kan klare det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-04 18:49

Mine bøger siger. - Hvis en harddisk får brug for en lavniveaformatering,
skal du kontakte producenten for at anskaffe den nødvendige software. -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 19:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-04 20:31

Måske er du heldig - det er fra Weston Digital som vist også er IBM
http://support.wdc.com/download/#olddiag
Eyvind.

Kommentar
Fra : perto

Dato : 11-07-04 20:44

Hvorfor skal du ha et program til det? du går i dos og skriver format X:

X er dut drev...

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 11-07-04 20:49

til petrto
en dos formatering er i nogle tilfælde ikke nok
Harddisken skal i dette tilfælde slettes totalt (en nul formatering )

og til jer andre jeg er ved at kikke lidt på div link

er der nogen der har flere gode er i stadig velkommen

Kommentar
Fra : perto

Dato : 11-07-04 20:54

Jo det er nok altid! man skal bare ikke tage den formattering der i de fleste tilfælge hedder quick format (NTFS) eller (FAT) men bare almindelig...

Kommentar
Fra : perto

Dato : 11-07-04 20:56

Du kan smide din vin xp cd i og geninstallere... men sluk din pc inden den installere igen... lige efter den er formatteret... :P har gjort det mange gange...

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 75 point
Dato : 11-07-04 21:00

du kan hente denne boot disk
der ligger programmet lowlevel.exe på
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/files/win98boot.exe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-07-04 21:20

Tak technet - den snupper jeg lige.
Jeg har lige sat den til at rense en HD som lavede lidt vrøvl.
Eyvind.
Jeg lægger lige lidt point, for ikke at luske med på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 21:23

technet -> Tusinde tak skal du have Den nupper jeg lige

perto -> Den metode du bruger er netop årsagen til at f.eks Politiet, PET og FET altid kan redde data fra slettede hardiske hos mistænkte og at Firmaer kan fortage industrisponage ved at anskaffe 'brugte' harddiske og andre lager medier fra konkurrenter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 21:32

technet -> En lille pose nødder fra mig her : http://www.kandu.dk/dk/spg/44872

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : openphone_unlock

Dato : 13-07-04 00:46

Tak for svaret technet.
programet virker fint
men desvære kan jeg stadig ikke fuldføre indstalation af windows
har prøvet med win xp pro
samt win me og win 98SE
win xp kommer så vidt at den skal til at starte op igen så kommer der en blå skærm
win me instalere kun 10 % så vil den ikke mere øv øv
Hilsen Bjarne
www.openphone.dk